Kortgeleden nog onthuld op de E3 2019 Nintendo Direct, maar nu al voorzien van klaarheldere, grafische details: The Witcher 3 komt naar Nintendo Switch (mét alle downloadable content inbegrepen), maar daarvoor moet de game wél een paar stapjes terug doen op het visuele gebied…
Het was enigszins te verwachten met de Switch’ geringe rekenkracht, maar ontwikkelstudio CD Projekt RED windt er geen doekjes omheen; de maximale resolutie van het spel wordt spreekwoordelijk geslacht. Middels berichten op Twitter deelt de Poolse studio de visie voor de visuals:
540p handheld, 720p, with dynamic resolution enabled, on screen.
— The Witcher (@witchergame) 11 juni 2019
Een schamele 540p-resolutie wanneer de Nintendo Switch on the go gebruikt wordt dus, met iets meer rekenkracht wanneer deze zich in het thuisstation bevindt. Daar moet de game een nog iets scherpere 720p-resolutie ondersteunen, met de mogelijkheid om naar beneden te dippen, mochten de effecten op het scherm net iets te veel worden.
Tegenover Kotaku liet CD Projekt RED ook weten dat de grafische interface (GUI) geoptimaliseerd is voor Nintendo Switch. Het lettertype is herzien en verbeterd om makkelijker leesbaar te maken op het kleinere scherm en de dynamische resoluties.
Voor fans is het nu vooral de vraag hoe het zit met CD Projekt RED’s beoogde framerate. Daarover deed de studio nog geen uitspraken, al is de verwachting dat gemikt wordt op een stabiele 30 frames per seconde. Mocht dat lukken, dan mogen we CD Projekt RED een welgemeend schouderklopje geven voor wederom een geslaagde port van The Witcher 3: Wild Hunt.
Was wel te verwachten, zolang de fps stabiel is en de game goed speelbaar is vind ik het geen probleem.
Ben erg benieuwd naar gameplaybeelden in 540p formaat. Niets geupscaled etc… Kijken via youtube op de switch en een oordeel vellen.
Als de Switch je enige console is zou ik het zeker aanraden. Anders gewoon voor de andere console of pc halen 🙂