Infinity Ward teaset waarschijnlijk Call of Duty: Modern Warfare 4

Een nieuw jaar, een nieuwe Call of Duty; zo werkt de game-industrie. Het is dan ook niet de vraag óf er een nieuw deel gaat verschijnen, maar van welke deelserie de volgende game onderdeel zal zijn. Op Twitter is Ashton Williams, communicatiemanager bij Infinity Ward, al een tijdje aan het teasen naar de volgende Call of Duty en het lijkt erop dat het zomaar om Modern Warfare 4 zou kunnen gaan.

De teasers zijn stuk voor stuk griezel-gifjes, waardoor veel mensen in eerste instantie dachten dat Williams de Halloween-stemming wat langer vasthield dan de meeste mensen. Echter, inmiddels begint het internet door te krijgen dat het waarschijnlijk een teaser voor de volgende Call of Duty is. Sommigen speculeren dat het griezelthema wijst op een vervolg op Call of Duty: Ghosts.

Echter, Ghosts is verre van de meest memorabele Call of Duty-game en ook bevatten lang niet alle gifjes een geest. Er zijn ook tal van bewegende afbeeldingen waarop demonen en ander duister gespuis te zien is. In de Modern Warfare-serie zit echter een personage dat Ghost heet, dus wellicht verwijzen ze afbeeldingen waar wél geesten op staan naar hem.

Hoe dan ook, Williams plaatst al ruim een maand, dus hopelijk krijgen we snel concrete informatie over de volgende Call of Duty.

  1.   
    LennartvA's avatar

    Ik koop hem alleen als General Shepard weer tot leven wordt gewekt zodat we hem nóg een keer kunnen vermoorden. Wat een rotzak was dat, en ik ben nog steeds niet over de dood van Ghost heen..

  2.   
    BozeBever's avatar

    Ik zie toch liever Ghosts terugkeren eigenlijk. (los van het feit dat COD4 MW en COD MW4 erg verwarrend is). In essentie bracht het namelijk wel leuke nieuwe dingen, en dat is voor een call of duty best wel een hele opgave. Ghost kwam met een slide, variabele/interactieve maps etc. Het was een stepping stone voor de COD’s die wij nu kennen.

    De grootste backlash was toendertijd de grote maps en de korte Time-To-Kill. De grote maps kunnen nu worden opgelost door meer mensen in een map te stoppen of voor deeltje twee simpelweg kleinere maps te maken. no big deal.
    De Time to Kill is een totaal achterhaald gegeven. COD is sinds Ghosts met het jaar sneller geworden en ik heb maar vaak genoeg bij BO4 gehad dat ik niet eens de tegenstander zag of ik lag alweer in 4 stukken dood te bloeden aan de andere kant van de map.

    Een vervolg op het verhaal zie ik wel zitten in de SP. oh… wacht…