CS:GO overladen met negatieve Steam-recensies na overgang naar free-to-play

Counter-Strike: Global Offensive dropte deze week wellicht dé bomb shell als het gaat om gamenieuws: plotseling werd de populaire game voorzien van een Battle Royale-modus én was het volledige spel gratis beschikbaar voor iedereen. Lang niet iedereen is hier echter blij mee, zo blijkt uit de bijna 20.000 negatieve Steam-recensies die sinds de overgang naar het free-to-play-model is overgeschakeld.

Vooral het feit dat de game gratis is, is onderwerp van de meeste reviews; de Danger Zone-modus ontvangt lang niet zoveel haat. In veel reacties staat bijvoorbeeld dat mensen het niet vinden kunnen dat ze al jarenlang Counter-Strike: Global Offensive spelen en er flink wat geld in hebben gestopt, en dat het nu ineens volledig gratis is. Ook heerst er onvrede over de magere vergoeding voor eerdere eigenaren van de game: veel spelers vinden dat ze op zijn minst een exclusieve skin of wapen zouden moeten krijgen.

Ook zijn veel gamers bang dat het free-to-play-model zal leiden tot meer hackers en cheaters. Tot slot zijn er flink wat mensen ontevreden over de Prime matchmaking: voorheen moest je een legitiem telefoonnummer toevoegen aan je account en moest je genoeg hebben gespeeld om rang 21 te behalen, om in aanmerking te komen voor Prime. Sinds de overgang naar free-to-play heeft elke speler die geld heeft betaald voor CS:GO, toegang tot Prime.

Overigens krijgt de game wel degelijk ook positieve reviews. Echter, voor elke positieve recensie verschijnen er ongeveer twee met een negatievere toon. Voorlopig kun je de reviews op Steam dus beter met een korreltje zout nemen: review bombing is de moderne tactiek om onvrede te uiten over recente beslissingen. De reviews op Steam zijn dan ook geen goede indicatie van de kwaliteit van Counter-Strike: Global Offensive.

1.

als hij gratis word dan krijg je dat alles straks vol zit met schreewende kinderen

2.
    BearsRidingTanks's avatar

@the ultimate gamer boss: dus niets gaat veranderenm

3.

@BearsRidingTanks: waarheid
    het word alleen erger nu gratis voor kiddos die professionele gamers het bloed onder de nagels vandaan gaat halen daarom speel ik geen enkele game online ook al zou ik dr voor moeten betalen bij mijn leverancier

4.
    emilius23's avatar

Iemand die ik ken heeft cs:go, en hij is heel bang voor de verandering. Omdat je vanaf nu namelijk onbeperkt gratis accounts gaat kunnen aanmaken op cs:go, gaat het aantal smurf-accounts enorm toenemen en ook het aantal hackers. Eens als die worden geband, kunnen die gewoon terug een nieuw account aanmaken.

5.
    emilius23's avatar

@the ultimate gamer boss: Dat is momenteel ook al het geval op GamersNET haha