World of Warships: Legends mikt op 30 frames per seconde


World of Warships komt naar de consoles in de vorm van World of Warships: Legends. De port voor PlayStation 4 (Pro) en Xbox One (X) werd enige tijd geleden al zachtjes gelanceerd, maar moet ergens komend jaar nog officieel verschijnen, uiteraard in Wargamings bekende free-to-play vorm.

Tijdens Gamescom 2018 schoof Gamersnet even aan bij Wargaming-topman Victor Kislyi en development director Danny Volkov, die inmiddels meer te vertellen hadden over de port van hun zeeslagsimulator. Over onder meer de semantiek van het woordje Legends, maar vooral over de technische verschillen tegenover de originele pc-versie.

Naast de toespitsing op consoles in de vorm van de besturing, worden namelijk ook enkele concessies gemaakt met het oog op het slagveld. Zo zal deze iets kleiner van vorm zijn, met slechts twee teams van maximaal negen kapiteins, maar moet ook de snelheid van het spel enigszins gedrukt worden. Wargaming mikt dan ook op een stabiele 30 frames per seconde, in plaats van de misschien verwachte 60 frames.


Volkov verklaart daarbij dat, met de snelheid van de boten en hun schietwerk, de 60 frames nauwelijks nuttig zouden zijn. World of Warships is van nature al een wat trager en tactisch spelletje, waar volgens Volkov een stabiele 30 Hertz prima voor zou moeten voldoen.

Op PlayStation 4 Pro en Xbox One X houdt dat wél in dat de game op een native 4K-resolutie zal draaien, wat nu al aardig goed van het scherm afspat. Kleurrijk en helder, vooral.

Momenteel draait World of Warships: Legends in een gesloten testfase, waar geïnteresseerde console-gamers zich voor aan kunnen melden via de officiële website. Daarnaast dient een centrale Discord-server als vaste hub voor feedback op de vroege versie van het spel.

World of Warships: Legends moet anno 2019 nog op PlayStation 4 en Xbox One lanceren als free-to-play spel. Voor meer van Wargamings perspectieven over Legends, de game-industrie en de toekomst van het bedrijf, kun je terecht bij onderstaande SoundCloud-opname.

Luister het hele gesprek met Victor Kislyi en Danny Volklov terug:

Verwacht op Gamersnet zeer binnenkort ook uitgebreider verslag van onze schipperservaring van Gamescom.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren