Mijlpaal Monster Hunter World: 8,3 miljoen verscheepte en digitaal verkochte exemplaren

Niet alleen wij waren erg te spreken over Monster Hunter World, vele fans zijn dat met ons waarvan akte de enorme verkoopprestatie van het spel. Die resultaten onderstreepte ontwikkelaar en uitgever Capcom wederom met het naar buiten brengen van een nieuw kwartaalrapport. Monster Hunter World is inmiddels maarliefst 8,3 miljoen keer verscheept, waar ook de digitale verkopen onder vallen. Driewerf hoera!


Eerder wist Capcom al te vertellen dat Monster Hunter World ruim 7,5 miljoen keer is verscheept en zich daarmee Capcom’s bestverkochte game ooit mag noemen. Reken er maar op dat Capcom een nog hogere vreugdesprong kan maken wanneer Monster Hunter World op 9 augustus naar de pc komt.

Overigens blijkt uit Capcom’s kwartaalrapport dat het erg goed gaat met het Japanse bedrijf. De netto verkoop steeg in de drie maanden (maart tot en met juni) met 46,5% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. De operationele winst is met 550 procent gestegen. Hiermee is het tweede kwartaal van 2018 de meest lucratieve van Capcom sinds ze kwartaalcijfers begonnen zijn uit te brengen. Capcom houdt met name de aanhoudende verkoop van Monster Hunter World maar ook de solide prestaties van Street Fighter 30th Anniversary Collection verantwoordelijk voor deze mooie prestaties.

Na de indrukwekkende cijfers is het nu Capcom’s doel om zes jaar achtereen groei in de operationele winst te behalen, zo deelt het bedrijf in een persbericht mee. Ook wil Capcom een nieuw record vestigen wat betreft de winstgevendheid van een volledig jaar. Gaat dat gebeuren in 2018?

Sales and Profit Up in Consolidated Results for the Three Months Ended June 30, 2018
Net Sales Up 46.5%, Operating Income Up 550.8% Year-over-year

-After closing its most profitable first quarter since the company began disclosing quarterly results, Capcom aims to achieve six consecutive years of operating income growth and most profitable full-year ever-

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren