Psyonix geeft kansen op zeldzame Loot Box-items vrij in Rocket League

Inmiddels duurt de controverse rondom loot boxes in games een jaar en begint het fenomeen een beetje uit de mode te raken en gaan ontwikkelaars van online games over op andere verdienmodellen, zoals de Battle Pass uit Fortnite.

Rocket League-ontwikkelaar Psyonix houdt de digitale schatkistjes echter wél in zijn game, maar geeft nu wel de cijfers achter zijn loot boxes vrij, zoals EA ook heeft beloofd te doen met FIFA Ultimate Team in FIFA 19. Dit zijn de kansen dat je zeldzame items krijgt uit je microtransactie in Rocket League:

  • Rare item: 55 percent
  • Very Rare item: 28 percent
  • Import item: 12 percent
  • Exotic item: 4 percent
  • Black Market item: 1 percent
  • Painted version of item: 25 percent chance
  • Certified version if item: 25 percent chance
  • Daarnaast legt Psyonix uit hoe wordt bepaald wat voor beloning je uit een loot box krijgt. Eerst bepaalt het spel welke zeldzaamheid het item heeft en dan wordt uit die zeldzaamheidscategorie een item geselecteerd, waarbij alle beloningen even zwaar wegen. Tot slot wordt bepaald of het item in kwestie Painted of Certified is of niet.


    Volgens Psyonix zijn deze gegevens al sinds de introductie van loot boxes in Rocket League niet veranderd. Mocht dat wel ooit gebeuren, dan belooft de ontwikkelaar dit openbaar te maken.

    Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren