Activision biedt From Software ‘broodnodige hulp’ bij tutorial Sekiro: Shadows Die Twice

From Software is groot geworden met ontiegelijk moeilijke games, zoals Bloodborne (en een vervolg?) en de Dark Souls-franchise. Deze games staan natuurlijk bekend om hun gebrek aan uitleg, maar met het recent onthulde Sekiro: Shadows Die Twice gooit de ontwikkelaar het over een (iets) andere boeg. In plaats van gaandeweg te leren, krijgen we in Sekiro wél een tutorial die het een en ander uitlegt.

Zoals je je wel kunt voorstellen, heeft From Software bar weinig ervaring met tutorials en dit is precies waar de samenwerking met uitgever Activision goed uitkomt: dit bedrijf biedt volgens regisseur Hidetaka Miyazaki ‘broodnodige hulp’ bij het ontwikkelen van de uitlegsecties.

It also depends on that level of comfort and playability that comes with the rest of the game. These things generally aren’t our forte, but we do need some support, and Activision is providing that. One reason we’re working with Activision is they hold our creative vision in the highest regard. From has editorial and directive control over the game and the game’s contents; after you press the start button, it’s all up to the From team.

That said, we do need help with some things and we are getting advice from Activision, but they do 100 percent respect our vision and they do not want to mess with that core fanbase and that core gameplay concept.

Overigens betekent het toevoegen van een tutorial niet per se dat je constant bij het handje wordt genomen. Het verhaal wordt in Sekiro gedreven door het (vooralsnog) naamloze hoofdpersonage, maar dat wil niet zeggen dat het gaat om een verhaalgedreven game. Veel verhaalelementen moet je alsnog zelf uitvogelen en bij elkaar sprokkelen. In dat opzicht is Sekiro: Shadows Die Twice dus wel degelijk een game zoals we die van From Software kennen.

Sekiro: Shadows Die Twice verschijnt volgend jaar voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren