Mocht je heel toevallig nog een Xbox One-versie van The Witcher 3: Wild Hunt zónder patches hebben liggen, dan kun je met de komst van de Xbox One X die game ook op 60 frames per seconde spelen. De extra rekenkracht van de ‘halve generatie’ console draait de game vele malen beter, maar dan wél de allereerste editie van die game.
Latere patches van The Witcher 3 beperkte de game tot een maximaal van 30 frames per seconde, terwijl de Xbox One X schijnbaar ver daarboven zou kunnen presteren. Weliswaar nog altijd op de 900p-resolutie die ontwikkelstudio CD Projekt Red als maximum inbakte, maar toch een flinke toename in prestaties.
De mogelijkheid tot 60 Hz-gameplay werd ontdekt door YouTuber NX Gamer, die daarvoor wel door een flink aantal hoepels moest springen.
Onderstaande video toont hoe NX Gamer de open wereld RPG op een hogere framerate liet draaien met de Xbox One X:
In Novigrad lijkt de framerate wel degelijk in te zakken, maar her en der lijkt de stabiele, gulden standaard van 60 frames per seconde bereikt. De vraag is nu vooral of CD Projekt de release van de Xbox One X nog aan wil doen met een nieuwe patch voor The Witcher 3, die wellicht ook een mogelijkheid tot hogere resoluties ondersteund…
Mensen.. als je 60FPS, 1080 / 4K wil spelen – doe dat lekker op een PC.
Ik snap niet waarom je niet zou willen dat een ander apparaat het óók kan. De Xbox One X lijkt best vernuftig gebouwd, voor een goede prijs bovendien. Waarom zou je dan willen dat mensen per se een pc gaan/laten bouwen om onder hun 4K-televisie te schuiven?
Omdat pC mAsTuR rAcE, Tom.
Dat idee krijg ik van meer mensen. Dat ze gewoon niet willen dat de Xbox One X gewoon een mooi apparaatje is.
Noem me een fanboy of wat dan ook, maar ik waardeer goed gebouwde technologie gewoon enorm. En wat dat betreft is de Xbox One X oprecht een heel fijn ding om te aanschouwen. Compact, prima specs en nog relatief betaalbaar en gemakkelijk t.o.v. pc. Niks mis mee dat zoiets bestaat.
enige masterrace dat er is is het arische race
Tom,
Voor het bedrag krijg je een bepaalde kwaliteit – wanneer je een PC van €800,- bouwt dan mag je ook kwaliteit verwachten, onder andere doordat, dat ding zijn temperatuur goed kan managen is het mogelijk om ook een goede performance te behalen.
Het probleem met consoles is dat ze altijd super klein zijn – dit omdat het er “mooi” en elegant uit moet zien en in een huiskamer moet passen. Nadeel van zo een kleine doos is dan dus dat, dat ding zijn hitte niet goed kwijt kan en dus gelimiteerd qua prestaties.
Dit is uiteraard slechts een kleine reden. De grootste zit hem in de prijs-kwaliteit verhouding, je betaald 500-600 voor een console, je betaald 100 voor het merk en 400-500 voor het echte apparaat, dan kan je ook die kwaliteit verwachten van een computer van 5 á 600 euro. Goed om mee te gamen – al helemaal wanneer de spellen geoptimaliseerd zijn (Denk aan de Source engine, waarbij je games zelfs nog op een aardappel kan spelen). Maar verwacht er gewoon niet te veel van, die tijd was vroeger wel – maar is gewoonweg niet meer.
Dit is de enige reactie hier waar ik me 100% in kan vinden