In Assassin’s Creed Origins kun je de moeilijkheidsgraad voor het eerst aanpassen

Assassin’s Creed heeft sinds het bestaan van de serie altijd één moeilijkheidsgraad gehad, maar Assassin’s Creed Origins verbreekt deze traditie door spelers voor het eerst een keuze te geven en de moeilijkheidsgraad aan te passen. Volgens game director Ashraf Ismail krijgt de game de gewoonlijke keuzes Easy, Medium en Hard.

Ubisoft voegt deze keuze toe, omdat de ene groep gamers voornamelijk interesse heeft in de historische achtergrond en het narratief van Assassin’s Creed Origins, een andere groep gaat voor de uitdaging of vindt de setting juist tof. Mogelijk hangt de toevoeging van diverse moeilijkheidsgraden samen met het vernieuwde vechtsysteem, dat een stuk dieper zal zijn dan van vorige delen in de franchise.


Some people play for the historic context, some people for the narrative, some for the gameplay, and what we felt was by going deeper into the gameplay challenge of the game we’re feeding one part of the audience but not others, so it was a natural step for us.
Ismail zegt verder dat de moeilijkheidsgraad dynamisch is, dus je kunt de graad op ieder moment in de game aanpassen. De ontwikkelaar en uitgever wil met de terugkeer van de franchise een brede doelgroep bereiken en met zulke features is dat zeker een goede stap voor veel gamers.

Assassin’s Creed Origins verschijnt op 27 oktober voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

  1.   
    Downzilla's avatar

    Moeilijkheidsgraad aka je hebt minder health en de vijanden meer. Lekker dynamisch man.

  2.   
    Papachico's avatar

    Downzilla schreef, "Moeilijkheidsgraad aka je hebt minder health en de vijanden meer. Lekker dynamisch man."

    Jammer genoeg is dat in de meeste games de standaard. Desalniettemin kijk ik erg uit naar deze game.

  3.   
    XLGAMER's avatar

    gebruik gewoon een trainer

  4.   
    Neolite's avatar

    Keuze is niks mis mee. Als jij zelf een uitdaging wilt zet je de moeilijkheidsgraad zelf op moeilijk.