Ubisoft verhelpt ‘one hit kill’ bug in For Honor, maar voegt nieuwe glitches toe

Tot voor kort kende For Honor een weinig eervolle manier om vals te spelen. Door een specifieke sequentie van slagen te maken met de Warden-krijger, werd het mogelijk om tegenstanders in één simpele slag te vermoorden. De zogenaamde ‘one hit kill’ exploit. Niet bepaald eerlijk, en dus inmiddels verholpen door Ubisoft. Maar niet voordat er weer ruimte werd gemaakt voor nieuwe glitches.

Ubisoft heeft op Reddit laten weten in de komende patch de ‘one hit kill’ fout weg te poetsen, maar daarbij mogelijk wel weer nieuwe obstakels te implementeren in het spel. Preventief wordt al gewaarschuwd voor sommige acties met bepaalde rollen, die nu mogelijk bugs op kunnen wekken. Eric Pope, community manager voor For Honor, geeft een korte uitleg over de stand van zaken:

With the following characters, performing a guard break out of lock followed by an out of lock Attack will result in a different attack stance than the default out of lock one:
• Lawbringer: Left Stance on light and heavy attacks instead of Right Stance
• Conqueror: Top Stance on light attacks instead of Right Stance
• Nobushi: Left Stance on heavy attacks instead of Right Stance
• Berserker: Left Stance on light and heavy attacks instead of Right Stance
• Raider: Top Stance on light attacks instead of Right Stance
Oppassen geblazen dus met de Lawbringer, Conqueror, Nobushi, Berserker én Raider. Dat voelt als iets meer raakvlak voor de bugs dan enkel de Warden, al was die natuurlijk in staat ieders spelverloop te verzieken.

Pope verklaart direct waarom deze fouten niet meteen zijn opgepoetst, aangezien Ubisoft vooraf al bekend was met de toekomstige bugs. Waarom wacht men dan niet langer met de patch om álles te verhelpen?

We’re releasing with this glitch as we felt it was much more important to address this bug as soon as possible, rather than delay the fix rollout and solve these issues. This will of course be addressed in a coming update.
Aldus de community manager van For Honor. Snel een belangrijke patch uitrollen, om vervolgens terug te kijken op de repercussies, zo luidt Ubisofts credo eventjes. Een vlotte remedie tegen de ‘one hit kill’ dus, maar helaas blijft de wond op deze manier nog wel eventjes open.

De patch voor For Honor moet vandaag uitgerold worden op PlayStation 4, Xbox One en pc. Op Xbox One kan de game daardoor een minuut of tien niet bereikbaar zijn, terwijl PlayStation 4 en pc op drie kwartier downtime kunnen rekenen.

  1.   
    sjaak19832015's avatar

    Haha goed bezig Ubisoft ga zo door.