Middle-Earth: Shadow of War speelt zich niet alleen in Mordor af

De afgelopen weken stonden in het teken van Middle-Earth: Shadow of War. Eerst lekte het bestaan van de game per ongeluk uit, waarop uitgever Warner Bros. besloot om de game officieel te onthullen. Sindsdien heeft onze Tom ook al een preview gepubliceerd over de game, maar hij kreeg natuurlijk lang niet het volledige spel te zien.

In een interview met Official Xbox Magazine is bijvoorbeeld onthuld dat Shadow of War zich ook buiten Mordor zal afspelen. Michael de Plater van ontwikkelaar Monolith zegt dat dit ook de reden is dat de game niet ‘Shadow of Mordor 2’ heet. In de game is Sauron bezig om zijn leger weer op te bouwen, wat al heeft geleid tot wat veroveringen buiten het duistere rijk Mordor.

One of the reasons it’s Shadow Of War and not just Mordor is that we’ve expanded beyond Mordor. So the Dark Lord is growing his armies, and his forces—led by the Witch-king—have come out of Mordor and attacked and assaulted the human city of Minas Ithil.

They’ve conquered it and turned it into Minas Morgul, which is the tower of the Witch-king. That actually brings the front line of this war out beyond Mordor and all the way forward to the kingdom of Gondor.

Door de stap buiten Mordor te zetten, belooft Shadow of War ook meer variatie in de omgevingen te bieden. Art director Phil Straub geeft te kennen dat we in de nieuwe Middle-Earth-game onder andere bossen en besneeuwde bergen kunnen bezoeken, waar dat in Shadow of Mordor niet echt het geval was.

Middle-Earth: Shadow of War komt uit op 22 augustus voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    nielsiebro's avatar

    is het dan nog wel open world?