Na de eerdere aankondiging dat Tekken 7 pas in juni verschijnt in plaats van het eerste kwartaal van 2017 heeft Katsuhiro Harada nu ook laten weten waarom dat zo is. De reden voor het uitstellen van de releasedatum is simpelweg omdat het spel te kaal is volgens Bandai Namco.
Een vroege release in 2017 bleek toch iets te ambitieus voor het team achter Tekken laat Katsuhiro met spijt aan fans weten:
“We were trying our best to get the game out at that time, to get it into the hands of users as early as possible. We saw some titles–some from our own company and some from others–which didn’t have a very good launch because of a lack of content, or whatever it was, that caused players to bash the product. Although this is the first time we’ve actually announced a date, it wasn’t always June. It came through a process and we made some hard decisions and that was the result. Early was probably March or April from your average person’s perspective, so we’re not going to try and sugar-coat it. We realise it’s not early. I’m so sorry!”
Ook al werden er geen namen genoemd doet de reden sterk denken aan de launch van Street Fighter 5 die door zijn gebrek aan content in die tijd veel negatieve kritiek kreeg. Bandai Namco wil zo’n situatie voorkomen ook al betekent dat wel dat de fans iets langer moeten wachten. In Japan is Tekken 7 al een tijd speelbaar op arcadekasten, maar de console-versie krijgt meer content beschikbaar zoals nieuwe modi en personages.