Tekken 7-ontwikkelaar Katsuhiro Harada praat over eSports en fanfeedback

Tekken 7-eindbaas Katsuhiro Harada laat weten na te denken over de mogelijkheid om de game voor eSports te optimaliseren. Harada zegt de groei in eSports te waarderen en dat het de logische volgende stap is, aangezien vechtspeltoernooien altijd al groot zijn geweest.

Verder vertelt Harada dat de rivaliteit in de fighting game eSports-scene goed vertaald naar wat kijkers willen zien. Het verschil tussen het genre ten opzichte van shooters of MOBA’s is dat spelers bij fighting games solo spelen. Dit brengt de personaliteit van de speler goed naar buiten en is daarom dus leuker om naar te kijken.


Wat fan feedback betreft houdt Harada Twitter goed in de gaten. Zo luistert hij naar wat de fans willen zien en roept ze ook op om dit uit de spreken. Data uit online polls, de arcades en van de consoleversie (wanneer deze uit is) wordt allemaal gebruikt om de game zo goed mogelijk te optimaliseren.

Tekken 7 komt begin 2017 uit voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

  1.   
    RiiLaKuma's avatar

    De Tekken hype is real.

  2.   
    Coppersan's avatar

    Ik daag bij deze alvast iedereen uit.