Geweergeluiden Battlefield 1 zijn grotendeels Tweede Wereldoorlog-wapens

Er zijn weinig games waar fans zo ongeduldig op wachten als Battlefield 1. De langverwachte game van EA DICE speelt zich af in de Eerste Wereldoorlog, en dat zorgt op sommige punten voor onvoorziene problemen.

De ontwikkelaar staat namelijk bekend om zijn excellente geluidsontwerp voor Star Wars: Battlefront en oudere Battlefield-games. Toch bleek juist dat punt lastig voor DICE. Veel wapens uit de Eerste Wereldoorlog, die honderd jaar geleden in volle gang was, zijn nergens te vinden. Volgens senior producer Aleks Grondal waren een aantal wapens nog te vinden in de Verenigde Staten en Zweden, maar het overgrote deel bleek onvindbaar. Gelukkig voor de ontwikkelaar bleek er zich een wapenfanaat tussen de staf te bevinden:

Many of these weapons, they are basically earlier versions of weapons used in World War 2, which is much more common to find. The gun nut guy, he’d basically go ‘Oh, they only changed the bolt a little bit, so it should sound exactly the same. Oh, they only changed the frame over here, so it should be a good analogy to that.
Hoe de wapens uiteindelijk gaan klinken, horen we helaas pas 21 oktober als de game verschijnt. Benieuwd naar alvast wat meer inside information? Check dan vlug de geschreven- of video preview van Peter, die de game al heeft mogen spelen.

Battlefield 1 verschijnt 21 oktober voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    Gabbersouth's avatar

    we zullen het zien wat het brengt maar wo1 geluiden kan je toch van internet afhalen

  2.   
    Cyart's avatar

    Gabbersouth schreef, "we zullen het zien wat het brengt maar wo1 geluiden kan je toch van internet afhalen"

    ja maar dat zijn vaak oorlogs geluiden en niet van de wapens zelf, en veel ww1 wapens zijn collectors items en worden niet meer mee geschoten, dus het juiste geluid voor een specifiek wapen word dan knap lastig

  3.   
    mmx's avatar

    Ach geluiden who care als de game maar goed is toch

  4.   
    Gabbersouth's avatar

    ja idd Cyart je zal idd de wapens zelf moeten hebben

  5.   
    NoobAssPlayer's avatar

    Zolang de geluiden ongeveer zo klinken: RATATATATA PANG BOEM FRRRRRRRRRRRRRRR BOEMMM!!!!!!!!!! vind ik het helemaal goed.

  6.   
    LennartvA's avatar

    Persoonlijk vind ik geluiden in een game best wel belangrijk, zorgt namelijk voor inlevingsvermogen. Als een geweerschot klinkt als een knalerwtje dat je op de plaatselijke kermis wint, hoef ik ‘m eigenlijk als niet meer te spelen.

  7.   
    jpbosch's avatar

    Even off topic; wat mij opviel was dat er zoveel volautomatische (mitrailleurs?) wapens aanwezig waren. Naar mijn weten hadden de meeste soldaten in die tijd bolt action rifles en was een machinegun best zeldzaam

  8.   
    mattioza's avatar

    Als het tot dezelfde wapensoort behoord zal je waarschijnlijk al een serieuze kenner van oorlogswapens moeten zijn om het verschil te horen. ๐Ÿ˜›

  9.   
    Gabbersouth's avatar

    LennartvA dat moet ik je gelijk in geven ik speel shooters meestal om het realisme kijk bevoorbeeld gta5 die geluiden kloppen ook van geen kant maar gelukkig heb je sound mods

  10.   
    PSPfreaky's avatar

    LennartvA schreef, "Persoonlijk vind ik geluiden in een game best wel belangrijk, zorgt namelijk voor inlevingsvermogen. Als een geweerschot klinkt als een knalerwtje dat je op de plaatselijke kermis wint, hoef ik ‘m eigenlijk als niet meer te spelen."

    Ga je toch op zoek naar die wapens? ๐Ÿ˜› Weer een leuke show voor GamersNET haha xD

    Ik denk zelf dat weinig mensen zullen weten hoe die wapens klonken ๐Ÿ™‚

  11.   
    Bacotje's avatar

    In ieder geval beter dan “pinda, pinda” roepen door je headset!

  12.   
    HenTactical's avatar

    idd, wat is het probleem. er is niemand hier die het verschil tussen schoten van twee verschillende grendel geweren kan vertellen. het grote verschil is waarschijnlijk het kaliber dat de zwaarte van de knal bepaald. zolang ze realistisch klinken bij het wapen waar je mee vuurt is het goed toch?