Star Wars: Battlefront Walker Assault was te pittig voor Rebels

De Force was niet bepaald met de Rebels, in de Walker Assault modus van de Star Wars: Battlefront beta. Ontwikkelaar DICE heeft laten weten dat de Dark Side door een minder goede balans ten onrechte wat meer in het voordeel was.

Dennis Brännvall,lead multiplayer designer bij DICE, liet via Twitter weten dat men op basis van feedback uit de beta de uiteindelijke game nog beter in balans zal brengen:

Zodra Star Wars: Battlefront op 17 november in de winkelrekken ligt, zal het dus ook voor de Rebels een eerlijker gevecht zijn tegen de Empire.

  1.   
    LXZ-76's avatar

    Valt mee,

    Ik heb paar keer meegemaakt dat we als Rebels wonnen doordat het als team samen werkte en door had dat je de X-wings en A-Wings massaal de walkers moet laten aanvallen als het schild weg is. Dan zijn ze naar de filistijnen.

  2.   
    Bram_M99's avatar

    Hij was inderdaad net even te moeilijk maar zo veel moeilijker vind ik ook wel meevallen. Het gaf naar mijn mening in ieder geval een leuke uitdaging.

  3.   
    Hitman047's avatar

    Ze hoeven hooguit de uitleg van Walker Assault iets duidelijker te maken. Blijkbaar snapte niet iedereen wat de bedoeling was? Dat de Rebels meestal (zeker de eerste 2 dagen) verloren kwam vooral doordat mensen met de verkeerde dingen bezig waren. Toen de casuals eenmaal begrepen dat dit geen TDM was, ging het al een stuk beter.

    Spawn killing mag nog wel even aangepakt worden, maar met de balans was verder niets mis.

  4.   
    Sa.'s avatar

    De Alliance kant vergde gewoonweg te veel teamwork voor 40 man die elkaar niet kennen. Ik heb een aantal potjes gespeeld waar ik en mijn party-genoten de bovenhand namen en zeer objective gingen spelen, toen lukte het aardig. Het feit blijft gewoon dat veel mensen het als TDM speelde en gewoon voor de kills gingen. Hier kom je gek genoeg in de meeste game modi mee weg. In dit geval was het echter pure tijdverspilling.

  5.   
    Overload14's avatar

    Zo moeilijk was et eigenlijk niet vond ik.. Maar de Call of Duty TDM mentaliteit overheerste gewoon te hard, veel te veel mensen die gewoon rondliepen en zoveel mogelijk kills wilden maken. Terwijl zon AT-AT vrij makkelijk uit te schakelen is als iedereen zich focust op de Walkers als ze zwak zijn. Zoals hierboven al vermeld is X-Wings en A-Wings doen massaal veel schade, en die Ion cannons werden bijna amper gebruikt. Zelf heb ik met de Orbital Strike battle pickup een walker met volledig health neer kunnen halen door deze gewoon ff bij te houden in plaats van te gebruike op soldaten.