DICE werkt momenteel hard aan Star Wars: Battlefront en het is geen geheim dat veel andere ontwikkelaars daar stinkend jaloers op zijn. Het is immers een hele eer om een spel van zo’n grote franchise te mogen ontwikkelen. Toch laat directeur Patrick Bach weten dat zijn studio het aanbod bijna had afgeslagen.
Volgens Bach had DICE het ontzettend druk toen het aanbod van Disney binnenkwam. Een game van dit formaat kon er eigenlijk niet bij, maar uiteindelijk realiseerde DICE zich dat het zo’n mooie kans niet mocht laten lopen:
Disney came to EA looking for a partner to make games and suggested, “Maybe DICE should make a Battlefront game.” On our side, we had this opportunity but were fully booked with other work and thought, “Argh, we can’t do that!” But then the heart kicks in, says “we will figure it out,” and we figured it out. Because you can’t say no to a project like that.Toen begon de echte uitdaging pas. DICE moest namelijk genoeg mensen zien te vinden voor het project:
You piece it together based on competence, passion, availability – although that’s easier to fix. You need the right people in the right place to do the right ‘thing’. Even though you don’t know what that is yet, you still have an idea of the concept. From that you say, “okay, we need this person or that person.” Then, of course, you have to hire a lot of people; you swap people around. Some people just won’t be interested; other people have been building Battlefield games for ten years and want to try something else. And other people say, “I would love to work on Star Wars, but… I don’t work for [DICE].” So it’s a mix of everything, a very organic process.Het klinkt niet alsof alle DICE-medewerkers in de rij stonden om te smeken of ze een Star Wars-game mochten maken, maar het lijkt erop dat men uiteindelijk toch een enthousiast team heeft gevonden. Of dat resulteert in een goede game, kunnen we zelf ontdekken wanneer de open beta op 8 oktober van start gaat.
Hadden ze het maar afgeslagen dan had de volgende er waarschijnlijk wel een single player ingezet !
Eerlijk gezegd zit ik niet op een singeplayer van DICE te wachten. Naast Bad Company hebben ze vrij weinig herrineringswaardig gedaan met campaigns van shooters. Daarnaast werkt Visceral aan een singeplayer Star Wars game, dus als je geen zin hebt in een multiplayer sla je Battlefront gewoon over. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op een singleplayer Star Wars game.
Veel betere singleplayer dan lego star wars wordt het toch niet.
Een mening die door vele SP campaign fans niet gedeeld wordt.
Geen Single Player is geen SW:BF voor mij, vele anderen denken er hetzelfde over.
SW:BF heeft altijd een SP gehad dus waarom ze die nu eruit gelaten hebben is vraag 2, naaah sorry met alle respect maar steek deze maar in een diep gat waar de zon zelden schijnt DICE.
Voor mij en vele andere boeit het geen reet dat er geen SP in zit. Dus….zegt niet echt veel over jou post hieronder.