Final Fantasy Versus XIII was voor 25 procent klaar voor het Final Fantasy XV werd

We hebben al aardig wat gezien van Final Fantasy XV. Screenshots, trailers, noem maar op. Maar deze nieuwste telg zou eerst worden uitgebracht als toevoeging op Final Fantasy XIII. In een interview op PAX Prime liet director Hajime Tabita weten hoe de transformatie naar Final Fantasy XV heeft plaatsgevonden.

It’s a little bit rough, but in terms of how much it had progressed in terms of development, Versus XIII was around 20 to 25 percent. In terms of character designs or visuals, nothing really had been fixed at that point. We were still working on updating it and revising those designs.

With regards to that overarching universe and setting for the world of Versus XIII, it was constructed around the Fabula Nova Crystallis setting, so there was a certain amount that had been included and decided upon. But when we shifted toward XV, obviously we took that apart and evaluated what would make sense and what wouldn’t. So there’s portions that remain from the earlier Versus XIII, but then there’s portions which evolved or changed due to the change in the direction of the title.

Originally when we were working on Versus XIII, we were working on an earlier generation of console and the technology that we were working on was utilized for this earlier generation as an extension of the PS2 era. So that was a significant difference between XV and Versus XIII.

Final Fantasy Versus XIII werd in 2006 al aangekondigd als een PlayStation 3 exclusive, maar tijdens de E3 in 2013 werd bekendgemaakt dat het spel verder zou gaan als Final Fantasy XV.

Final Fantasy XV komt ergens in 2016 uit voor de PlayStation 4 en de Xbox One. Een exacte releasedatum wordt in maart bekendgemaakt.

  1.   
    King of Heroes's avatar

    Ik kijk echt uit naar deze game! Het is lang geleden dat ik nog eens een echt goede FF heb gespeeld!

  2.   
    Leukste's avatar

    Er zijn de nodige veranderingen doorgevoerd sinds het naar FF XV is vernoemd. Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn. Al zijn sommige veranderingen niet zeer welkom geheten zoals het mogelijk aanpassen van de vrouwelijke mechanic “Cidney”.

    For the players in Europe, their main complain was that Cindy was “too sexy” the way she was dressed despite being a mechanic.

    Als dit soort klachten reden zijn tot veranderingen in de game zie ik een probleem. De uitgever wil dan waarschijnlijk te veel door aan alle wensen van de community te willen voldoen. Maar we moeten realistisch blijven dat dat niet mogelijk zal zijn zonder groepen teleur te stellen.

    De grote vraag is of ik één van de blije of teleurgestelde zal zijn. Dat zal de tijd leren.