Patch 1.28 verhelpt framerate-problemen GTA Online op pc

Vorige week bleek dat de Ill-Gotten Gains Part II-DLC voor GTA Online framerate-problemen veroorzaakte voor bezitters van de pc-versie van deze game. Rockstar komt nu met patch 1.28. De patch weegt slechts 98 MB.

Deze patch verbetert de framerate, maar opnieuw lopen spelers die mods gebruiken de kans dat deze niet meer (goed) werken. Dit geldt zowel voor offline- als online-mods. Hoewel Rockstar het vizier alleen richt op het gebruik van mods in GTA Online, is het mogelijk dat mods voor offline gebruik ook worden aangetast door updates. De ontwikkelaar zegt het volgende:

We also received some reports linking decreased performance when using Story Mode mods to TU 1.28. As mentioned previously, we are not actively targeting players using mods in Story Mode, nor are we explicitly implementing protections against them in-game.

Our primary focus is on protecting GTA Online against modifications that could give players an unfair advantage, disrupt gameplay, or cause griefing. However, as a reminder, mods are still unauthorized and as such, Title Updates may cause Story Mode mods to behave in unexpected ways because they are not supported or tested, and players run them at their own risk.

Rockstar zegt dus dat mods ook offline nog steeds niet officieel zijn toegestaan en dat spelers ze op eigen risico installeren. Het is echter niet zo dat de ontwikkelaar expliciet optreedt tegen mods in de offline-component van de nieuwste GTA-game. Er is dus nog steeds kans dat er op een dag offici毛le ondersteuning voor mods komt. Laten we hopen dat die dag snel aanbreekt.

  1.   
    Flapjack's avatar

    regels zonder sancties zijn geen regels. dus mods zijn gewoon legaal offline

  2.   
    MikeGevers's avatar

    Flapjack schreef, "regels zonder sancties zijn geen regels. dus mods zijn gewoon legaal offline"

    Mooi gezegd! 馃槈 Ook is het zo dat Rockstar nu geen enkele controle heeft over de mods, want ze zijn “niet officieel toegestaan”. Toch hoop ik dat er snel w茅l offici毛le mod-support komt, want dan worden mods niet constant gemold door updates.

  3.   
    PSPfreaky's avatar

    Ik had gisteravond een update van ongeveer 400MB. Zit dit er dan bij of? Want nu krijg ik niks te zien.

  4.   
    3333/3333's avatar

    Nee, jullie lezen het niet goed.

    Mods in GTA Online zijn niet toegestaan, mods in de Story Mode worden niet ondersteund.

    Dit is heel normaal voor een game waarvoor mods beschikbaar zijn, een ontwikkelaar hoeft bij een patch geen rekening te houden met eventuele mods die gebruikers installeren. Rockstar geeft gewoon aan een patch altijd op de vanilla versie te baseren.

  5.   
    Musicman88's avatar

    PSPfreaky schreef, "Ik had gisteravond een update van ongeveer 400MB. Zit dit er dan bij of? Want nu krijg ik niks te zien."

    Ja, ik had hetzelfde probleem. Tijdens de stream begon mijn game steeds erger te laggen, dus ik denk ff opnieuw opstarten. Ok, update gaat er dan automatisch overheen (400 Mb). Ben ik eindelijk terug online, kun je niet meer joinen bij mensen die de update er nog niet in hebben staan. Dankjewel Rockstar.

    Maar of deze update in de 400 Mb inbegrepen zit……ik hoop van wel. Moet er wel bij zeggen, ik heb GTA V niet via Steam, maar gewoon een hardcopy. Weet niet of daar het verschil ook in kan zitten? 馃槼

  6.   
    MikeGevers's avatar

    Erik Rommel schreef, "Nee, jullie lezen het niet goed.
    Mods in GTA Online zijn niet toegestaan, mods in de Story Mode worden niet ondersteund.
    Dit is heel normaal voor een game waarvoor mods beschikbaar zijn, een ontwikkelaar hoeft bij een patch geen rekening te houden met eventuele mods die gebruikers installeren. Rockstar geeft gewoon aan een patch altijd op de vanilla versie te baseren. "

    De EULA zegt anders het volgende: “You agree not to: reverse engineer, decompile, disassemble, display, perform, prepare derivative works based on, or otherwise modify the Software, in whole or in part

    Strikt genomen is het modden van GTA 5 dus wel degelijk illegaal. Echter, de End User License Agreement van GTA IV zegt precies hetzelfde, dus Rockstar voert een gedoogbeleid wat mods betreft. Omdat spelers in het begin per abuis een ban kregen in GTA Online voor het installeren van offline mods, vaardigt Rockstar tegenwoordig zulke statements uit bij zo’n beetje elke pc-patch. Zo dekken ze zichzelf in tegen controverse rondom niet werkende mods.

  7.   
    3333/3333's avatar

    Maar hoezo Indekken? Als Rockstar zelf aangeeft mods niet te ondersteunen, wat is er dan controversieel aan als ge茂nstalleerde mods mogelijk niet meer goed functioneren na een update? Rockstar hoeft zich daar helemaal niet voor te verantwoorden.

  8.   
    MikeGevers's avatar

    Erik Rommel schreef, "Maar hoezo Indekken? Als Rockstar zelf aangeeft mods niet te ondersteunen, wat is er dan controversieel aan als ge茂nstalleerde mods mogelijk niet meer goed functioneren na een update? Rockstar hoeft zich daar helemaal niet voor te verantwoorden. "

    Nee, in principe is er inderdaad niets controversieels aan, dat zeg je goed. Maar daar denken veel spelers anders over: “In GTA IV werd een gedoogbeleid gevoerd, meer in deel 5 niet?! Rockstar is kut!” D谩t willen ze graag voorkomen. Hoewel deel 4 en 5 compleet verschillende games zijn, verwacht de pc-gamer t贸ch een hoop continu茂teit tussen die twee, bijvoorbeeld in de mate van mod-support. Dit ondanks de online-component die de zaken toch net wat ingewikkelder maakt voor GTA 5.

    Kortom: formeel hoeft Rockstar inderdaad helemaal niets te rechtvaardigen, maar een aantal gamers verwacht wel degelijk een verklaring voor eventuele mods die niet meer werken.

  9.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    MikeGeversNET schreef, " D谩t willen ze graag voorkomen. Hoewel deel 4 en 5 compleet verschillende games zijn, verwacht de pc-gamer t贸ch een hoop continu茂teit tussen die twee, bijvoorbeeld in de mate van mod-support. Dit ondanks de online-component die de zaken toch net wat ingewikkelder maakt voor GTA 5.
    Kortom: formeel hoeft Rockstar inderdaad helemaal niets te rechtvaardigen, maar een aantal gamers verwacht wel degelijk een verklaring voor eventuele mods die niet meer werken. "

    and players run them at their own risk.

    Dat wordt een gevalletje “jammer dan” voor hun 馃槢

  10.   
    MikeGevers's avatar

    Ikspeelnooitpokemon schreef, "

    ”MikeGeversNET” schreef, " D谩t willen ze graag voorkomen. Hoewel deel 4 en 5 compleet verschillende games zijn, verwacht de pc-gamer t贸ch een hoop continu茂teit tussen die twee, bijvoorbeeld in de mate van mod-support. Dit ondanks de online-component die de zaken toch net wat ingewikkelder maakt voor GTA 5.
    Kortom: formeel hoeft Rockstar inderdaad helemaal niets te rechtvaardigen, maar een aantal gamers verwacht wel degelijk een verklaring voor eventuele mods die niet meer werken. "

    .."

    Dat wordt een gevalletje “jammer dan” voor hun 馃槢

    Dat klopt, maar je kunt Rockstar in ieder geval niet verwijten dat ze hun mond erover houden, zoals EA of Ubisoft zou doen in dit geval 馃槢

  11.   
    AllardK's avatar

    Ik speel niet op pc dus heb ik ook nergens last van

  12.   
    RikH's avatar

    Echt klote is net lspdfr mod geupdate en nu zoon kleine update van gta 5 is nie best