Star Wars Battlefront maakte een verbluffende indruk tijdens de afgelopen E3. Op 20 november moet de game in de winkelrekken liggen, waarmee het een maand eerder verschijnt dan de nieuwe Star Wars-film The Force Awakens. Toch zal uitgever Electronic Arts geen moment aarzelen om Battlefront uit te stellen, indien dat nodig blijkt te zijn.
In een gesprek op de E3-beursvloer vertelde Peter Moore dat het afleveren van een perfecte game belangrijker is dan het op tijd uitbrengen. Ook al zou dit betekenen dat Battlefront minder kan meeliften met de hype van The Force Awakens. Moore liet echter weten dat de game al bijzonder stabiel is en dat er van enig uitstel geen sprake is:
You can’t ship it if it doesn’t work or the quality isn’t right. You just bite the bullet. We’d have no compunction, no hesitation that if something went wrong with Battlefront, if it wasn’t right, we would just push it. But that’s not going to happen. The game is playable with 40-players already, and it is rock solid, so it ain’t going to happen.
Ha, en de Titanic Zou ook nooit zinken en Murphy is een *****.
Oftewel….over een maand het uitstel bericht 😉
zou het niet erg vinden. liever wat langer wachten op een goed product dan dat je met een horror spel aan de slag moet
Ik geloof er met de volle 100% in dat uitstel beter is dan dat gepatch vanaf het thuisfront (kijk naar Batman Arkham Knight PC versie), maar soms denk ik, zit de uitgever jullie op de hielen om een release date aan te kondigen ofzo? Het kan toch niet zo zijn dat je een precieze datum weggeeft en twee weken later erachter komt, ohw we hebben nog 3 maanden nodig… Dan heb je de RD gewoon te snel weggegeven.
Ik heb juist liever een game zo snel mogelijk in huis, vol met bugs en dikke framedrops. Liever een bagger game nu dan een perfecte game waar je nog een paar weken op moet wachten. Bij voorkeur pre-order ik zo’n game dan ook nog, want we moeten respect hebben voor ontwikkelaars en minder klagen.
Misschien worden ze wakker
@Erik Rommel…. Dit is sarcasme, tog? Moet bijna wel als we jou inmiddels goed genoeg kennen…
Dat je daar dan nog aan twijfelt.
Klopt, we moeten leren waarderen hoeveel moeite ze doen om een mooie game te maken. Ze doen dit allemaal voor ons en we zijn ze een hoop verschuldigd. Kappa
Als ik op m’n werk half werk aflever krijg ik op m’n flikker. Ík ben dan ook heel erg van mening dat als een game dev. maar half werk aflevert omdat hij niet durft te zeggen dat de deadline te kort is, dat hij ook op z’n flikker hoort te krijgen. Bij games is dit dan spijtig genoeg wel in een zware flame van een giga community.
Daarnaast wachten veel mensen op deze game en zou uitstel om een goede game op de markt te brengen juist goed zijn. Dit werk ook nog eens mee voor het weder opbouwen van hun reputatie. Want wees eens eerlijk, bedrijven als EA en Ubisoft zijn hun reputatie echt zwaar aan het verliezen door alle games welke ze de laatste tijd hebben uitgebracht welke simpelweg niet af waren.