Nieuwe Blu-ray recensie: The Taking of Deborah Logan

Als groot fan van horror-films deins in onderhand niet meer terug voor een film meer of minder. Een flink nadeel van al zoveel horror-films te hebben gezien is dat alles zo erg op elkaar lijkt en je bijna nergens meer echt goed van schrikt omdat je het al ziet aankomen. Zo is ook het geval met The Taking of Deborah Logan, kortweg The Taking genoemd. Deze film verscheen onlangs op Blu-ray en wij bekeken of het het waard is om deze in huis te halen.

Regisseur: Adam Robitel | Cast: Jill Larson (Deborah Logan), Anne Ramsay (Sarah Logan), Michelle Ang (Mia Medina) en Ryan Cutrona (Harris)| Genre(s): Horror en Thriller | Speelduur: ca. 90 minuten | Bioscooprelease: 29 januari 2015

In deze doodenge horrorthriller besluit studente Mia een documentaire te maken over een oudere vrouw met Alzheimer. Ze hangt camera’s op in en rond het huis van de dementerende Deborah Logan om het verloop van de ziekte te volgen. Het onzalige plan loopt echter compleet uit de hand. Op de beelden die ze terugkijkt ziet Mia al snel veel meer dan een ’s nachts ronddolende, slaapwandelende vrouw. Ook dochter Sarah, die mevrouw Logan verzorgt, ziet haar moeder veranderen in iets wat ze nooit was. Voor beiden wordt steeds gruwelijker zichtbaar dat de geest van Deborah niet verdwijnt, maar wordt overgenomen door iets anders…

Zoals ik al zei ben ik een groot horror-fan en doet een film in dit genre het bij mij al snel goed. The Taking of Deborah Logan slaat daarbij een opvallende weg in om de ziekte Alzheimer te gebruiken in het verhaal, waardoor ik steeds terug moet denken aan de fantastische film Still Alice, maar dat is een ander verhaal. The Taking of Deborah Logan is met recht een horrorthriller te noemen, want is op een aantal schrikmomenten meer spannend dan eng te noemen.

Beeld: 1080p High Definition Breedbeeld 16:9 (1.78:1) | Geluid: Engels 5.1 DTS-HD | Ondertitels: Nederlands | Aantal discs: 1 x Blu-ray | EAN: 8715664114551 | Ook verkrijgbaar op: DVD | Retail release: 29 mei 2015

Over de beeld en geluids-kwaliteit van deze Blu-ray hebben we weinig te klagen. Zoals we gewend zijn bij horror-films is de stijl heerlijk duister en donker, maar zien we ook zo af en toe een fel gekleurde scène voorbij komen. Vooral de shots van Deborah Logan zelf zijn vaak erg indringend dankzij het kleurgebruik en de ondersteunende audio.

Met dank aan Dutch Filmworks voor het beschikbaar stellen van een recensie-exemplaar.