Assassin’s Creed: Unity bevat een scène met 10.000 NPC’s

Het lijkt eerder regel dan uitzondering te gaan worden: games die een matige lancering kennen door technische problemen waar Assassin’s Creed: Unity ook deel van uit maakt. De game komt morgen pas officieel uit, maar de reviews zijn keihard en Unity lijkt gewoonweg niet af door problemen met de framerate, bugs en andere mankementen.

These are real AI NPCs. You can interact with all of them; they’re not like the cardboard cutouts lining racing tracks, for example.
Toch presteert Ubisoft het op de new-gen consoles om 10.000 NPC’s met AI, ofwel mensen op straat, soldaten en andere levende wezens, in één scène tegelijkertijd op het scherm te toveren. Creative director Alex Amancio laat weten dat dit uniek is binnen de Assassin’s Creed-franchise, waar op de oude generatie consoles namelijk maximaal 200 mensen in beeld konden worden gebracht.

De PlayStation 4 en Xbox One hebben dus merkbaar veel meer kracht, maar de ambitie voor Assassin’s Creed: Unity lijkt hiermee groter te zijn dan de uitwerking. Laten we hopen dat Ubisoft hard werkt aan een patch, want volgens Peter is Unity een ijzersterke game.

  1.   
    bullet0verdose's avatar

    maar ff wachten op de day one update haha hopelijk helpt dat 🙂

  2.   
    tijn80's avatar

    Net een berichtje gekregen dat hij onderweg is, dus zal het morgen wel merken 😉 Ben benieuwd of het echt zo erg is als ze claimen.

  3.   
    Goregash's avatar

    ”tijn80″ schreef, "Net een berichtje gekregen dat hij onderweg is, dus zal het morgen wel merken 😉 Ben benieuwd of het echt zo erg is als ze claimen."

    Zie ook 10en en 9’s voorbijkomen als review cijfer dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Over het algemeen heb je er 95% v/d tijd geen last van en omdat het dus die 5% gebeurt gaan mensen meteen huilen.

  4.   
    Musicman88's avatar

    Voor een console of standaard pc lijkt me 10.000 NPC’s plus en volledig ingeladen map van Parijs ook een beetje veel. Maar op een high-end pc systeem moet dit toch wel te trekken zijn?

    Morgen weet ik meer 😀

  5.   
    Dannytjuh's avatar

    Oh, daarom is de framerate dus zo kut!

  6.   
    Thijs.'s avatar

    patch kom vast wel

  7.   
    3333/3333's avatar

    Dannytjuh schreef, "Oh, daarom is de framerate dus zo kut! "

    Was dat maar waar. De prestatie in die ene scene is mooi, maar niet de oorzaak van de slechte framerate gedurende willekeurige momenten.

    Voorbeeldje, zonder ook maar 1 npc in beeld.

  8.   
    gamepower's avatar

    Erik Rommel schreef, "

    ”Dannytjuh” schreef, "Oh, daarom is de framerate dus zo kut! "

    Was dat maar waar. De prestatie in die ene scene is mooi, maar niet de oorzaak van de slechte framerate gedurende willekeurige momenten.
    Voorbeeldje, zonder ook maar 1 npc in beeld."

    dit is echt wel erg ….ik zal kijken of ik mijn pre-order nog kan intrekken

  9.   
    Nibor134's avatar

    Ik speel sinds vandaag en heb de hele tijd nog geen enkele framerate bug ondervonden, Ik speel op high en haal gewoon de 60 frames per seconde. Ik zal denk ik wel geluk hebben 😀

  10.   
    Connorkill's avatar

    ”Nibor134″ schreef, "Ik speel sinds vandaag en heb de hele tijd nog geen enkele framerate bug ondervonden, Ik speel op high en haal gewoon de 60 frames per seconde. Ik zal denk ik wel geluk hebben 😀 "

    En is de game dan wel geweldig? Dan heb ik nl nog hoop voor deze game 😉

  11.   
    ShadyXL's avatar

    Erik Rommel schreef, "

    ”Dannytjuh” schreef, "Oh, daarom is de framerate dus zo kut! "

    Was dat maar waar. De prestatie in die ene scene is mooi, maar niet de oorzaak van de slechte framerate gedurende willekeurige momenten.
    Voorbeeldje, zonder ook maar 1 npc in beeld."

    Dat is wel echt erg ja.. Misschien laden NPC’s buiten het gebouw constant en omdat hij binnen zit gaan ze weer weg (dan weer terug laden en weer weggaan en dan weer terug enz.). Ik heb zelf geen andere verklaring daarvoor (naast het feit dat Ubisoft de laatste paar jaren hun games slecht optimaliseert).

  12.   
    Moodey's avatar

    maar als je een game test, zie je toch dezelfde problemen als fe spelers? weet je ook wat je moet fixen