Assassin’s Creed: Unity krijgt microtransacties

Assassin’s Creed: Unity zal voorzien worden van microtransacties, waarmee spelers bepaalde uitrusting sneller kunnen vrijspelen. Volgens senior producer Vincent Pontibrand hoeven spelers niet bang te zijn dat de microtransacties van invloed zijn op de kernwaarden van de game. Veel meer dan het sneller kopen van uitrusting, wat je ook door te spelen kunt verdienen, zal het niet zijn. Pontibrand vertelde:

Companion apps, monetisation, other business models, digital only… We have to be reactive to these things, but not necessarily fundamentally change what we’re trying to do.
Assassin’s Creed: Unity verschijnt 28 oktober voor de pc, Xbox One en PlayStation 4.

  1.   
    Connorkill's avatar

    Je blijft tog een game spelen om dingen vrij te spelen???
    Wat is hier nou leuk aan?!

  2.   
    xizaaR's avatar

    Beetje belachelijk dat een game die voornamelijk om Singleplayer draait microtransacties krijgt.

  3.   
    Dannytjuh's avatar

    Dit gaat alleen maar erger worden in de toekomst.

  4.   
    Nitrix31's avatar

    Ze zeggen erbij dat de dingen die je kunt kopen met echt geld ook gewoon vrij kan spelen. Dus who cares?

  5.   
    fdennis's avatar

    Ik snap het probleem hier niet zo bij. Als je een game sneller wilt uitspelen doormiddel van transacties dan waarom niet? Is toch je eigen keuze? Ik vind microtransacties neit thuis horen in een multiplayer van een spel. Maar voor de singleplayer zie ik geen probleem. Tis gewoon een soort van cheaten alleen dan moet je ervoor betalen.

  6.   
    3333/3333's avatar

    Dat is leuk, hoef je de halve game niet meer te spelen. Nu nog dlc waarmee je in 1 klap de game 100% voltooid hebt, bespaart enorm veel tijd.

  7.   
    DeAdSeYe's avatar

    Vroeger (jaren ’90, begin 2000) werden er patches uitgebracht die niet alleen fixed bevatte, maar ook daadwerkelijk nieuwe content waaronder levels, wapens, items en allerlei andere content gratis toevoegde. Daarnaast kwamen er regelmatig expansions packs uit dat veel content toevoegde en soms zelfs een complete nieuwe game aan een basis game toevoegde.

    Toen met de komst van Xbox 360 en PS3 werden we steeds meer geïntroduceerd door DLC, dit waren “kleine” content updates waarvoor je moest betalen. De gratis content updates verdwenen steeds meer en komen nu bijna niet meer voor.

    DLC’s waren een succes voor de meeste game developers, dus ze zijn hier verder op gaan borduren. Dit heeft geresulteerd in dit soort praktijken. Waar zijn die oude goede tijden gebleven, dit maakt de gaming industrie zo kapot!

    Ik snap best dat ze geld willen verdienen aan games, want het blijven eenmaal commerciële bedrijven maar dit gaat gewoon te ver.

  8.   
    Bones's avatar

    Voor de PS1 en 2, moest je geld in kasten gooien om Pac-man en Afterburner te kunnen spelen, dat waren dure tijden.

  9.   
    Moodey's avatar

    Dikke moeite doen voor zon systeem als je alles zo vrijspeelt. maarja money is money

  10.   
    Eichmann's avatar

    Gelukkig is de keuze altijd nog aan de gamer zelf of je daar aan mee wilt doen of niet ;).
    Drukte makers.

  11.   
    Eichmann's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Vroeger (jaren ’90, begin 2000) werden er patches uitgebracht die niet alleen fixed bevatte, maar ook daadwerkelijk nieuwe content waaronder levels, wapens, items en allerlei andere content gratis toevoegde. Daarnaast kwamen er regelmatig expansions packs uit dat veel content toevoegde en soms zelfs een complete nieuwe game aan een basis game toevoegde.
    Toen met de komst van Xbox 360 en PS3 werden we steeds meer geïntroduceerd door DLC, dit waren “kleine” content updates waarvoor je moest betalen. De gratis content updates verdwenen steeds meer en komen nu bijna niet meer voor.
    DLC’s waren een succes voor de meeste game developers, dus ze zijn hier verder op gaan borduren. Dit heeft geresulteerd in dit soort praktijken. Waar zijn die oude goede tijden gebleven, dit maakt de gaming industrie zo kapot!
    Ik snap best dat ze geld willen verdienen aan games, want het blijven eenmaal commerciële bedrijven maar dit gaat gewoon te ver. "

    Ik weet niet of dit te ver gaat , aangezien een hoop bedrijven hun kop boven water moeten zien te houden.
    De rekeningen moeten betaald worden.
    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.

  12.   
    3333/3333's avatar

    Daar heb je ook wel een punt natuurlijk. Ten tijde van bijvoorbeeld de N64, werden (pc) games niet massaal gedownload. Wat ze vroeger aan pc verkopen verdiende zullen ze nu op een andere manier moeten compenseren.

    Al vind ik dat EA veel beter bezig is door nieuwe methodes te verzinnen als EA Acces, Ubisoft kiest heel lui voor een conventionele methode.

  13.   
    DeAdSeYe's avatar

    Eichmann schreef, "

    ”DeAdSeYe” schreef, "…. "

    Ik weet niet of dit te ver gaat , aangezien een hoop bedrijven hun kop boven water moeten zien te houden.
    De rekeningen moeten betaald worden.
    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.
    "

    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.

    Je moet het anders uitleggen, het blijft immers een keuze aan de consument om optionele content DLC of microtransacties aan te schaffen.

    Daarmee bedoel ik, content die optioneel is en geen content die uit het basis spel is gehaald of een stuk van het verhaallijn. Als voorbeeld kan ik Halo 3 en Call of Duty MW1 geven. Beide games kon ik niet meer online spelen (behalve deathmatch) omdat ik bepaalde mappacks niet had. Team deathmatch, capture the flag kon ik bijv. niet meer spelen maar zaten wel in mijn basis spel. Die mappacks waren geen optionele content meer, maar een verplichting om een deel van je game terug te krijgen. Wanneer ik bijv. capture the flag selecteerde, kreeg ik een melding in beeld, buy mappack terwijl ik dat wel gewoon kon spelen toen de DLC nog niet was verschenen.

    Natuurlijk moet elke bedrijf geld verdienen maar bedrijven moeten ook een keer bedrijpen dat succes ook heeft te maken met de producten die ze afleveren. Gamers zijn tegenwoordig voorzichtig met games te kopen, omdat ze de laatste 3 á 4 jaar flink worden teleurgesteld door games. Verhoogd dit ook niet de risico dat mensen meer gaan downloaden?

    Als je een originele game weet te ontwikkelen, wedde dat je een groot succes hebt? Kon nog herinneren toen Minecraft opeens razend populair werd, ze hebben bakken vol geld verdient aan dat spelletje en zelfs in een tijd toen het spel nog niet eens beveiligd was tegen piraterij. Veel mensen wisten dit maar kochten als nog het spel, omdat het origineel was en fun om te spelen.

    Succes heeft niet alleen maar DLC, microtransacties of piraterij te maken maar ook met het product zelf. Ontwikkelaars zijn er gedeeltelijk zelf bij, net als wij!

  14.   
    Dark_Phoenix's avatar

    DeAdSeYe schreef, "

    ”Eichmann” schreef, "[quote=”DeAdSeYe”].."

    Ik weet niet of dit te ver gaat , aangezien een hoop bedrijven hun kop boven water moeten zien te houden.
    De rekeningen moeten betaald worden.
    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.
    "

    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.
    Je moet het anders uitleggen, het blijft immers een keuze aan de consument om optionele content DLC of microtransacties aan te schaffen.

    Daarmee bedoel ik, content die optioneel is en geen content die uit het basis spel is gehaald of een stuk van het verhaallijn. Als voorbeeld kan ik Halo 3 en Call of Duty MW1 geven. Beide games kon ik niet meer online spelen (behalve deathmatch) omdat ik bepaalde mappacks niet had. Team deathmatch, capture the flag kon ik bijv. niet meer spelen maar zaten wel in mijn basis spel. Die mappacks waren geen optionele content meer, maar een verplichting om een deel van je game terug te krijgen. Wanneer ik bijv. capture the flag selecteerde, kreeg ik een melding in beeld, buy mappack terwijl ik dat wel gewoon kon spelen toen de DLC nog niet was verschenen.
    Natuurlijk moet elke bedrijf geld verdienen maar bedrijven moeten ook een keer bedrijpen dat succes ook heeft te maken met de producten die ze afleveren. Gamers zijn tegenwoordig voorzichtig met games te kopen, omdat ze de laatste 3 á 4 jaar flink worden teleurgesteld door games. Verhoogd dit ook niet de risico dat mensen meer gaan downloaden?
    Als je een originele game weet te ontwikkelen, wedde dat je een groot succes hebt? Kon nog herinneren toen Minecraft opeens razend populair werd, ze hebben bakken vol geld verdient aan dat spelletje en zelfs in een tijd toen het spel nog niet eens beveiligd was tegen piraterij. Veel mensen wisten dit maar kochten als nog het spel, omdat het origineel was en fun om te spelen.

    Succes heeft niet alleen maar DLC, microtransacties of piraterij te maken maar ook met het product zelf. Ontwikkelaars zijn er gedeeltelijk zelf bij, net als wij! [/quote]
    Mooie woorden helemaal mee eens.

  15.   
    p3n0z4h13's avatar

    ‘ ‘microtransacties” Iets wat we nog veel tegen zullen komen in de toekomst helaas..
    Erg jammer naar mijn mening.

    En dan ff offtopic, zoals bijvoorbeeld h1z1, een fantastisch concept en word free 2 play, oftewel pay 2 win, hier zullen de nodige microtransacties ook een behoorlijke rol in spelen.

  16.   
    p3n0z4h13's avatar

    Dark_Phoenix schreef, "

    ”DeAdSeYe” schreef, "[quote=”Eichmann”].."

    Het blijft immers een keuze aan de consument of jij die DLC of Microtransactie aanschaft.
    Je moet het anders uitleggen, het blijft immers een keuze aan de consument om optionele content DLC of microtransacties aan te schaffen.

    Daarmee bedoel ik, content die optioneel is en geen content die uit het basis spel is gehaald of een stuk van het verhaallijn. Als voorbeeld kan ik Halo 3 en Call of Duty MW1 geven. Beide games kon ik niet meer online spelen (behalve deathmatch) omdat ik bepaalde mappacks niet had. Team deathmatch, capture the flag kon ik bijv. niet meer spelen maar zaten wel in mijn basis spel. Die mappacks waren geen optionele content meer, maar een verplichting om een deel van je game terug te krijgen. Wanneer ik bijv. capture the flag selecteerde, kreeg ik een melding in beeld, buy mappack terwijl ik dat wel gewoon kon spelen toen de DLC nog niet was verschenen.
    Natuurlijk moet elke bedrijf geld verdienen maar bedrijven moeten ook een keer bedrijpen dat succes ook heeft te maken met de producten die ze afleveren. Gamers zijn tegenwoordig voorzichtig met games te kopen, omdat ze de laatste 3 á 4 jaar flink worden teleurgesteld door games. Verhoogd dit ook niet de risico dat mensen meer gaan downloaden?
    Als je een originele game weet te ontwikkelen, wedde dat je een groot succes hebt? Kon nog herinneren toen Minecraft opeens razend populair werd, ze hebben bakken vol geld verdient aan dat spelletje en zelfs in een tijd toen het spel nog niet eens beveiligd was tegen piraterij. Veel mensen wisten dit maar kochten als nog het spel, omdat het origineel was en fun om te spelen.

    Succes heeft niet alleen maar DLC, microtransacties of piraterij te maken maar ook met het product zelf. Ontwikkelaars zijn er gedeeltelijk zelf bij, net als wij! "

    Mooie woorden helemaal mee eens.
    [/quote]

    Agree to agree indeed.

  17.   
    blueford's avatar

    Singleplayer only toch, geen problem, ik heb genoeg tijd om alles vrij te spelen.

  18.   
    Kill Gamer 01's avatar

    Waar we vroeger de gratis cheats op het internet vandaan haalden, betalen we tegenwoordig gewoon om verder te komen in een game.

    Gelukkig zijn er nog geen microtransacties op Gamersnet.nl te vinden, ”om deze GN ON TOUR te zien moet u €0,99 betalen”, ”Koop nu een season pass op GNR voor €29,99 per jaar.” 😆