Battlefield 4 heeft nu betere servers om ‘rubber-banding’ tegen te gaan

Battlefield 4 kende allesbehalve een soepele launch en zelfs na maanden is de shooter van DICE en Electronic Arts nog niet alle issues kwijt. De game heeft last van lag en het zogenoemde ‘rubberbanding’, maar ontwikkelaar DICE heeft verbeterde servers losgelaten om dit alles tegen te gaan.

..new higher-performance servers to deal with a ‘rubber-banding’ issue experienced by players following the release of the Naval Strike DLC.
De new higher-performance servers moeten de online multiplayer van Battlefield 4 in het algemeen soepeler laten lopen, maar ook vooral de Naval Strike DLC, die tevens geen goede release kende.
..the cause of the issue was a configuration of certain hardware types dedicated to 64-player matches.
Problemen kwamen deels door de configuratie van diverse types hardware, dedicated aan 64-speler matches. DICE heeft de servers flink onder druk gezet en er zouden behoorlijke verbeteringen te merken zijn.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    Gelijk maar is proberen dan want de game was de laatste tijd af en toe onspeelbaar geworden.

  2.   
    Noice!'s avatar

    Ach, tegen de tijd dat BF5 gerusht uitkomt hoeven ze zich geen zorgen meer om deel 4 te maken. Paar maandjes volhouden nog mannen!

  3.   
    DeAdSeYe's avatar

    Over welke platform hebben jullie het?

    *Problemen kwamen deels door de configuratie van diverse types hardware, dedicated aan 64-speler matches.*
    Ik neem dus aan de PC?

    Waarom? Omdat ik nooit tot weinig problemen heb gehad in Battlefield 4. De enige probleem wat ik ooit heb gehad is crashes. In de eerste week wilde Battlefield 4, 3 á 4x crashes op de gehele dag.

    Later was dit probleem opgelost en naar een week kon ik ongebroken doorspelen. Toen Titanfall pas uit was, had ik de beta drivers geinstalleerd. Toen begon BF4 weer te crashen, maar ook andere games zoals Titanfall en Arma 3. Toen heb ik de beta drivers eraf gegooid, en nu doet alles het weer perfect!

    Kwa lag en rubber-banding heb ik helemaal geen last van, sinds release heb ik het een enkele keer meegemaakt. Ik speel vaker de 64-speler servers, ik merk er helemaal niks van!

    Ik heb Naval-Strike ook in m’n bezit, en deze werkt perfect!

  4.   
    Supermanneke's avatar

    DeAdSeYe schreef, "Over welke platform hebben jullie het?
    *Problemen kwamen deels door de configuratie van diverse types hardware, dedicated aan 64-speler matches.*
    Ik neem dus aan de PC?
    Waarom? Omdat ik nooit tot weinig problemen heb gehad in Battlefield 4. De enige probleem wat ik ooit heb gehad is crashes. In de eerste week wilde Battlefield 4, 3 á 4x crashes op de gehele dag.
    Later was dit probleem opgelost en naar een week kon ik ongebroken doorspelen. Toen Titanfall pas uit was, had ik de beta drivers geinstalleerd. Toen begon BF4 weer te crashen, maar ook andere games zoals Titanfall en Arma 3. Toen heb ik de beta drivers eraf gegooid, en nu doet alles het weer perfect!
    Kwa lag en rubber-banding heb ik helemaal geen last van, sinds release heb ik het een enkele keer meegemaakt. Ik speel vaker de 64-speler servers, ik merk er helemaal niks van!
    Ik heb Naval-Strike ook in m’n bezit, en deze werkt perfect!
    "

    Ik heb afgelopen weekend wel wat rubber-banding ondervonden op 64-player Carrier Assault servers, maar het was niet constant maar meer zo nu en dan een spike. Voor de rest heb ik eigenlijk ook nergens last van, behalve van spelers die beter zijn dan ik.

    Naval Strike werkt inderdaad perfect en Carrier Assault is echt een fijne game mode om te doen (zolang er geen commanders zijn om een gunship in te roepen, compleet waardeloos om die uit de lucht te halen in Carrier Assault).

  5.   
    Goldcobra's avatar

    Ik heb gister voor ’t eerst in weken weer eens BF4 gedaan op m’n PS4, en tot m’n verbazing had ik geen rubber banding meer op de 64 player Naval Strike maps. Bij andere maps heb ik er sowieso nooit last van gehad. Fijn dat DICE eindelijk iets heeft gefixt dat wél nut had

  6.   
    Andrevantoever's avatar

    Dat is fijn nieuws, want het vele lag heeft wel degelijk invloed gehad op m’n kd