DICE belooft lag-problemen Battlefield 4 aan te pakken

Dat de multiplayer van Battlefield 4 sinds de launch vorig jaar problemen kent, is inmiddels oud nieuws. DICE laat vandaag weten dat het zelf ook ontevreden is over de performance van hun servers en belooft de vele lag-problemen in de multiplayer van de populaire first-person shooter aan te pakken.

Sinds de launch van Battlefield 4 heeft de multiplayer van de game te kampen met zogenoemde ‘rubber-banding’-problemen. Dit is het verschijnsel, waardoor spelers andere karakters op het scherm als het ware zien teleporteren over de map. Dit komt vanwege de soms extreme connectieproblemen, waarmee de servers te kampen hebben. Dit verschijnsel uit zich voornamelijk in drukbevolkte servers (64 man) en is logischerwijs problematisch aangezien bij een first-person shooter iedere seconde telt. Via Battlelog laat DICE weten dat het stappen onderneemt om dit probleem aan te pakken:

We wanted to provide a quick update on the issues with Battlefield 4 rubber-banding some players on certain platforms experienced during matches with 64-players. Looking into this further, we’re unhappy with our server performance, so we’ll be upgrading the hardware as soon as possible, investing more to deliver a better experience. There’s no word yet on when this work will be complete, but it’s good news for Battlefield 4 players who have complained about the rubber-banding issue for some time now.
Reducing lag for these players is absolutely a TOP priority for us to solve and we expect to have the solution very soon.
Met de zojuist verschenen expansion Naval Strike in het achterhoofd is het te hopen dat DICE snel kan handelen om de toestroom op de servers te kunnen opvangen. Maar gezien het feit dat de serverproblemen sinds oktober vorig jaar al spelen, is dit misschien te positief gedacht.

Ondervinden jullie nog problemen tijdens het spelen van de multiplayer van Battlefield 4 en willen jullie hier iets over kwijt? Laat het weten in de comments.

  1.   
    Talska's avatar

    Jaja

  2.   
    DexMax's avatar

    Talska schreef, "Jaja"

    Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.

    Ben blij dat ze aangeven er iets mee te doen. Vooral op de 64-player servers van Naval Strike is het soms niet normaal meer.

  3.   
    Talska's avatar

    DexMax schreef, "

    ”Talska” schreef, "Jaja"

    Bedankt voor deze inhoudelijke reactie.
    "

    Menig Battlefield speler begrijpt het stukje sarcasme.
    Er wordt zoveel beloofd daar bij DICE, elke Patch is meer fouten erbij.

  4.   
    Goldcobra's avatar

    1 April was gisteren, DICE

  5.   
    ShadyXL's avatar

    Komen ze er nu pas mee? Ben ik blij dat ik BF4 nog niet aangeschaft heb ๐Ÿ˜› Die haal ik wel wanneer ik mijn Xbox One in september binnen heb. Misschien dat het dan wel soepel loopt.

  6.   
    Talska's avatar

    ShadyXL schreef, "Komen ze er nu pas mee? Ben ik blij dat ik BF4 nog niet aangeschaft heb ๐Ÿ˜› Die haal ik wel wanneer ik mijn Xbox One in september binnen heb. Misschien dat het dan wel soepel loopt."

    Nope let maar op, de beta BF5 speel je dan al ๐Ÿ˜ฅ ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜€

  7.   
    Jesitim's avatar

    Het probleem ligt niet bij DICE, maar bij EA. EA wil het product zo snel mogelijk kunnen verkopen ==> puur om het geld. DICE is daar het slachtoffer van. Het is goed dat ze het proberen oplossen, maar jammer dat het nu pas is, maar ja EA he… ๐Ÿ˜ก

  8.   
    soldierarjan's avatar

    Echt schandalig dat ze het nu pas gaan oplossen het maakt de game soms helemaal on speelbaar.
    Maar beter laat dan nooit.

  9.   
    Alfa Warrior's avatar

    Wat ze hier niet bij zeggen is: “In het volgende deel van de Battlefield serie”.

  10.   
    Overload14's avatar

    Jesitim schreef, "Het probleem ligt niet bij DICE, maar bij EA. EA wil het product zo snel mogelijk kunnen verkopen ==> puur om het geld. DICE is daar het slachtoffer van. Het is goed dat ze het proberen oplossen, maar jammer dat het nu pas is, maar ja EA he… ๐Ÿ˜ก "