Dogfighting Module voor Star Citizen verschijnt in april

Nadat spelers eerder al aan de slag konden met de langverwachte Hangar Module voor Star Citizen, lijkt het erop dat de Dogfighting Module ook niet ver meer van ons verwijderd is. Volgens Chris Roberts verschijnt deze module kort na de PAX East, die plaatsvindt van 11 tot 13 april.

Roberts gaf aan dat hij en zijn team de laatste tijd al regelmatig met de Dogfighting Module gespeeld hebben. De komende maand zullen ze zich dan ook vooral focussen op de kleine details:

If all goes as planned, the Dogfighting Module itself will launch shortly after PAX and you will finally get your hands on your flight sticks. The team is scurrying to take care of thousands upon thousands of necessary details: variable damage states, HUD detailing, weapons cameras, engine sounds and countless other things that go into creating an immersive space combat experience. At this point, we can now regularly dogfight here in the office.
Daarnaast onthulde Roberts dat er momenteel maar liefst 212 mensen werken aan Star Citizen. Dit is een indrukwekkend aantal, zeker wanneer je je bedenkt dat Star Citizen een game is die grotendeels gefinancierd wordt door crowdfunding:
You may find it interesting to know that as of this moment there are 212 people working on Star Citizen between the internal and external studios and contractors. More people are working on this project than most AAA console titles, and it’s definitely the largest team to work on a Space Sim. These are jobs you have created. […] They don’t have to worry about a publisher pushing them to release early to plug a hole in a quarterly revenue plan or to incorporate a feature just because it’s the flavor of the month.
Star Citizen heeft momenteel al meer dan 39 miljoen dollar opgehaald via crowdfunding. De volledige game staat gepland voor een release in 2015.

  1.   
    Hawkeye's avatar

    Als ik me niet vergis wordt de game Volledig met crowdfunding gemaakt! 🙂