Sledgehammer’s Call of Duty grote visuele stap op Ghosts

Vorige week werd duidelijk dat uitgever Activision zou gaan kiezen voor een driejarige ontwikkelcyclus voor Call of Duty, dus dat moest betekenen dat er een derde studio werd aangesteld. En dat klopte, want naast Infinity Ward en Treyarch is Sledgehammer Games de derde studio die een Call of Duty-titel gaat afleveren.

Internally people are excited for it. It is supposedly a pretty big jump over ghosts graphically.
Sledgehammer is de eerste studio die met een volwaardige next-gen versie van een Call of Duty komt, aangezien Ghosts cross-platform was ontwikkeld. Nu zeggen insiders dat de nieuwe Call of Duty, die dit jaar verschijnt, een grote visuele stap is in de serie en dat er een groot verschil te zien is in vergelijking met Call of Duty: Ghosts.
Sledgehammer has been given an extra year to make the unannounced Call of Duty title, as part of Activision’s new thee-year, three developer cycle.
Niet heel vreemd, vooral omdat Activision heeft aangegeven dat de PlayStation 4 en Xbox One centraal staan bij de ontwikkeling van de game. Daarnaast heeft Sledgehammer als eerste drie jaar de tijd om een Call of Duty af te leveren.

Verwachten jullie grafisch veel van de nieuwe Call of Duty?

  1.   
    djTheHague's avatar

    Eerst zien, dan geloven…

  2.   
    ShadyXL's avatar

    Volgens hun(Activision/IW) was Ghosts ook next-gen, maar daar zie je niet veel van. Ik hoop het wel. Misschien maken ze gebruik van de engine((?)tech demo) die Activision had getoond. Ze moeten in ieder geval wel aan hoge verwachtingen voldoen nu ze echt zelf aan een CoD game werken.

  3.   
    Hillianii's avatar

    djTheHague schreef, "Eerst zien, dan geloven…"

    Precies !

  4.   
    HWSHHZ's avatar

    Eerst zien, dan geloven is hier wel op zijn plaats denk ik…

  5.   
    3333/3333's avatar

    ShadyXL schreef, "Volgens hun(Activision/IW) was Ghosts ook next-gen, maar daar zie je niet veel van. Ik hoop het wel. Misschien maken ze gebruik van de engine((?)tech demo) die Activision had getoond. Ze moeten in ieder geval wel aan hoge verwachtingen voldoen nu ze echt zelf aan een CoD game werken."

    Dat soort techdemo’s zijn zeer misleidend. We zien al jaren zulke realistische gezichten; in een lege witte achtergrond of enkel cutscenes.

  6.   
    melvintje's avatar

    djTheHague schreef, "Eerst zien, dan geloven…"

    Inderdaad, ze hebben al eerder dingen gezegd, heel de COD serie is overhyped
    De enigste en de laatste game die ik goed vind was MW3

  7.   
    MaxDamage_NL's avatar

    melvintje schreef, "

    ”djTheHague” schreef, "Eerst zien, dan geloven…"

    Inderdaad, ze hebben al eerder dingen gezegd, heel de COD serie is overhyped
    De enigste en de laatste game die ik goed vind was MW3"

    Uit alle melkkannen die ze hebben uitgebracht was MelkWare3 de smerigste.

  8.   
    ShadyXL's avatar

    E Rommel schreef, "

    ”ShadyXL” schreef, "Volgens hun(Activision/IW) was Ghosts ook next-gen, maar daar zie je niet veel van. Ik hoop het wel. Misschien maken ze gebruik van de engine((?)tech demo) die Activision had getoond. Ze moeten in ieder geval wel aan hoge verwachtingen voldoen nu ze echt zelf aan een CoD game werken."

    Dat soort techdemo’s zijn zeer misleidend. We zien al jaren zulke realistische gezichten; in een lege witte achtergrond of enkel cutscenes. "

    Dat geld toch niet bij alle tech demo’s? CryEngine was namelijk wel in de Crysis series zoals we in tech demo’s zagen.

  9.   
    H4RDSTYLE's avatar

    Ghosts was toch al next gen met zijn graphics en visjes physics?
    Ik geloof er helemaal niets van. Maakt me ook niet uit, ik heb sinds cos2 deze serie toch al lings laten liggen.

  10.   
    3333/3333's avatar

    ShadyXL schreef, "

    ”E Rommel” schreef, "[quote=”ShadyXL”].."

    Dat soort techdemo’s zijn zeer misleidend. We zien al jaren zulke realistische gezichten; in een lege witte achtergrond of enkel cutscenes. "

    Dat geld toch niet bij alle tech demo’s? CryEngine was namelijk wel in de Crysis series zoals we in tech demo’s zagen.[/quote]

    Ik bedoel die realistische gezichten. In werkelijkheid is dat telkens onmogelijk om in een (console) game te realiseren, omdat er tijdens de techdemo’s alleen een gezicht in beeld is. In een game moet uiteindelijk véél meer gerenderd worden dan enkel 1 gezicht met een witte achtergrond.