Sinds Call of Duty 4: Modern Warfare werken de ontwikkelaars Infinity Ward en Treyarch trouw aan de Call of Duty-franchise om de immens populaire serie ieder jaar van een nieuw deel te voorzien. Door critici wordt de game steeds minder goed beoordeeld en ook de populariteit van de game is tanende.
Activision heeft wellicht daarom ervoor gekozen om de ontwikkelaars meer tijd te gunnen om hun project af te maken, want vanaf nu zal iedere ontwikkelaar niet twee, maar drie jaar hebben om zijn Call of Duty te ontwikkelen. Betekent dit dat we niet ieder jaar meer een Call of Duty zien? Natuurlijk niet, Activision heeft namelijk een extra studio toegevoegd aan de ontwikkelcyclus van de shooter. Nog dit jaar verschijnt namelijk de eerste Call of Duty-game van Sledgehammer Games.
Helemaal onbekend is deze relatief nieuwe studio echter niet, want de ontwikkelaars hebben eerder samengewerkt met Infinity Ward bij de ontwikkeling van Call of Duty: Modern Warfare 3. De oprichters van de studio werkten eerder samen bij Visceral Games voor de ontwikkeling van Dead Space en waren in 2005 medeverantwoordelijk voor 007: From Russia with Love.
Okee nice, dit word dan waarschijnlijk Modern Warfare 4, er gingen al geruchten dat Sledgdhammer zou werken aan deze game. Wel vet dat we nu dus (hopelijk) hogere kwaliteit CoD kunnen verwachten.
Misschien doet dit ervoor zorgen dat de games er wat minder van hetzelfde uitzien. ๐ Misschien eindelijk weer eens wat betere graphics en een andere kijk op het verhaal en de gameplay ? ๐
Het blijft wel ironisch om te zien dat ze gewoon niet de ballen hebben om het volledig om te gooien, en gewoon weer helemaal opnieuw beginnen.
De engine die nu al sinds Modern Warfare 1 wordt gebruikt blijft duidelijk in elke game, zelfs als het opgepoetst wordt..
Het wordt tijd voor iets orgineels!! ๐
Bijna een jaar geleden al aan zien komen:
Om de 3 jaar een nieuwe game van Infinity Ward, Treyarch, of Sledgehammer, en Neversoft en Raven die bijspringen wanneer dat nodig is. Ben benieuwd of Activision op deze manier de dalende verkoopcijfers een halt toe weet te roepen, of dat men gewoon een beetje COD-moe geworden is.
Ik denk dat deze oplossing niet echt zal gaan werken, mensen zijn nu al Call Of Duty moe gewoon door de repeterende hoeveelheid COD games, door dat er elk jaar een COD game uit komt.
Ik zelf ben al lang af gestapt van call of duty sinds call of duty black ops 1 omdat ik de games niet leuk meer vond. maar goed we zullen zien of dit gaat werken
Speel gewoon nog Black ops 2 (Zou wel heel achterlijk wezen) elke keer de nieuwe COD te kopen. Battlefield 3 ook zo iets, de game heeft gewoon zeker minimaal een levensduur van 5 jaar. Zelfde geldt voor elke COD die uitkomt.
EA games gaat deze tactiek ook toepassen voor Battlefield. Wat we tot nu toe weten is dat DICE & Visceral Games om de beurt een nieuwe Battlefield game maken. Daar moet eigenlijk ook nog een derde ontwikkelaar bij, want als er alleen twee ontwikkelaar studio’s zijn zal de kwaliteit gigantisch achteruit gaan. Dat hebben we gezien met de Need For Speed serie tussen 2005 & 2009, EA Blackbox was de enige studio die elk jaar weer met een nieuwe NFS game op de proppen moest komen, gevolg: kwantiteit werd belangrijker dan kwaliteit.
Drie studio’s is voldoende, en geeft de ontwikkelaars genoeg adem ruimten, EA zou dit ook moeten doen!
ik denk niet dat ik erg snel ga terug ga komen op cod.
behalve als veel vrienden van me het gaan kopen en het heel vet blijkt te zijn! ๐
Misschien moet Nintendo maar eens een stuk of 5 studio’s op The Legend of Zelda gaan zetten.. scheelt wellicht een hoop tijd..
Hetzelfde hier ๐
Let the battle begin!
Of je stopt gewoon even een jaartje of twee om een nieuwe, next-gen waardige engine te maken.