Technische experts van Digital Foundry hebben ontdekt dat bepaalde cutscenes in de Xbox One-versie van Tomb Raider: Definitive Edition op een 900p-resolutie draaien. De gameplay blijft, zoals eerder al was gemeld op 1080p, maar bepaalde cutscenes zijn blijkbaar met het oog op een soepele verwerking beperkt tot 900p. Dit zou ook wat extra blur verklaren op sommige Xbox One-screenshots van de game.
De mensen van Digital Foundry vertelden:
PlayStation 4 users get a comfortably delivered 1080p presentation backed up with a post-process FXAA solution that has minimal impact on texture quality… the situation is more interesting on the Xbox One. The anti-aliasing solution remains unchanged, but we see the inclusion of what looks like a variable resolution framebuffer in some scenes, while some cut-scenes are rendered at a locked 900p, explaining the additional blur in some of our Xbox One screenshots.Dit nieuws volgt op een bericht van een week geleden, toen de framerate van de twee versies van de Definitive Edition onder de aandacht werd gebracht.Curiously, the drop in resolution doesn’t seem to occur during gameplay – it’s only reserved for select cinematics – suggesting that keeping performance consistent during these sequences was a priority for Xbox One developer United Front Games.
nouja gellukig alleen de cutscenes :P, dat zal wel meevallen voor de xbox gebruikers
Alles tussen 720p en 1080p ziet er mooi uit dus maakt helemaal niks uit!!
Maar van een zogenaamde next gen console mag je toch wel 1080p verwachten..