Maxis verklaart lang uitblijven van offline modus SimCity

Eergisteren lieten we je al weten dat stedenbouwer SimCity binnenkort alsnog offline speelbaar zal zijn. Vandaag treedt Maxis naar buiten met een verklaring waarom de fanbase zo lang op een offline modus heeft moeten wachten.

Sinds de problematische launch van SimCity vorig jaar spraken vele fans hun ongenoegen al uit over de absentie van een offline modus. Dat deze er nu alsnog komt is een prettig gegeven, maar waarom heeft het zo lang geduurd? Simon Fox, hoofd ontwerper van deze singleplayer, laat weten dat de omzetting van online naar offline meer voeten in de aarde heeft dan menigeen zal denken:

The original creative vision for SimCity was to make a game where every action had an effect on other cities in your region. As such, we engineered the game to meet this vision, setting up the player’s PC (client) to communicate all of its information to the servers. That means that our entire architecture was written to support this, from the way that the simulation works to the way that you communicate across a region of cities.
Fox verklaart bovendien dat het werk aan de offline modus inmiddels meer dan een half jaar in beslag heeft genomen en dankt de spelers dan ook voor het geduld:
I wish it were as simple as flipping a switch and telling the game to communicate with a dummy client rather than our server, but it’s more than that. Entire calculations had to be rewritten in order to make the game function correctly. Thank you for your patience on this one. We know you want Offline play in SimCity and we are really happy that we are finally getting ready to deliver it to you.
De offline modus bevindt zich nu in de alpha fase, wanneer deze publiekelijk beschikbaar komt is nog onduidelijk.

  1.   
    Eichmann's avatar

    Zodra de offline mode er is koop ik het spel pas.
    Ik zag dat hele verplichte online modus nooit zitten.
    Dus ik ben hier zeer blij mee.

  2.   
    Rivado's avatar

    Bullshit, geef gewoon toe dat dit een gemaakt was om pirating tegen te gaan…

  3.   
    kmjansen's avatar

    Rivado schreef, "Bullshit, geef gewoon toe dat dit een gemaakt was om pirating tegen te gaan…"

    Zullen ze nooit doen, wel gek dat ze al 6 maanden bezig zijn met offline modus, en dat een hacker binnen een maand een offline modus wist te maken dan wel met wat beperkingen maar toch.

  4.   
    DeAdSeYe's avatar

    Rivado schreef, "Bullshit, geef gewoon toe dat dit een gemaakt was om pirating tegen te gaan…"

    Vanaf het begint werd het bekent gemaakt dat Sim City een Multi-player only spel werd. Als mensen het spel dan kopen en gaan klagen dat het only online is, sorry maar ik neem die gene dan niet serieus…….

    Hetzelfde met early access games, het staat overal aangegeven dat je een product koopt die niet klaar is, maar wel vervolgens zeiken dat niet alle content of vele bugs in het gekochte product zit.

    De reden waarom offline niet vanaf dag 1werkte, vele dingen liepen via hun servers waaronder bepaalde functies. Daarnaast als je een stad maakte, maakte je een soort room aan wat iedereen kon joinen. Wilde je alleen spelen, dat kon maar dan gooide je room op private. Maar je kon wel nog altijd vrienden uitnodigen.

    Met andere woorden, het spel is sinds ontwikkeling voor Multi-player gemaakt en dit hebben ze ook vanaf het begin bekent gemaakt. Mensen die nu klagen over online only zijn gewoon mensen die niet genoeg onderzoek hebben gedaan wat ze in huis haalde.

    Jaren hebben fans gezeurd om een Multi-player versie waarin steden van andere spelers met elkaar in verbinding stonden in een single-player gamemode. Dit hebben ze nu ook uitgebracht, maar nu begint iedereen te zeuren over Always online mode wat ondertussen bij vele games (Multi-player) games wordt toegepast.