Sommige dingen blijven jarenlang hetzelfde. Gamecontrollers zijn daar een mooi voorbeeld van: al sinds het begin van het videogame-tijdperk besturen we spellen middels onze vingers. Daar is dan ook een goede reden voor: het is simpelweg de beste manier om je spel te besturen, dus waarom zou dat veranderen? Helaas lijkt Ben Krasnow, de techneut van Valve, dat niet helemaal te begrijpen.
In plaats van nou eindelijk eens te beginnen met de ontwikkeling van Half-Life 3, besloot Krasnow een controller voor je tong te ontwikkelen. In onderstaande video toont hij trots hoe deze controller (niet) werkt.
De tongcontroller is echter niet het enige ambitieuze project waar Krasnow zijn tijd in steekt: de beste man werkt ook aan een controller voor je kont. Door bijvoorbeeld te draaien op je stoel, draait het personage in de game ook. Deze controller heeft echter, net als de tongcontroller, nog een paar problemen. Zo mag je niet te ver van de muur draaien, want dan kun je jouw beeldscherm natuurlijk niet meer zien…
Zullen gamers over een paar jaar massaal hun traditionele controllers inruilen voor de kontroller? Het zal ons benieuwen…
π
geniaal! π
Gelukkig dat er geen sticks aan de kontroller zitten. π
Ssssst, breng ze nu niet op ideeΓ«n!
π π
Probeer dan nog maar eens goed stil te blijven zitten voor lange tijd. π
Sorry… π³
Half-life 3 is allang verdoemd.. People moved on..
Ik hou het wel bij mijn handen π Mijn kont en tong gebruik ik voor iets anders.
Kontroller ahah
die KONTroller zie ik nog wel goed samenwerken met oculus rift. mits geperfectioneerd
domste wat ik ooit heb gehoord maar klinkt mischien interessant, π
Toegegeven, Track-IR (soortgelijk systeem) begint ook in steeds meer games zijn nut te bewijzen. Zij het vooral in flight/race-sims.
Een kontroller met vibration feedback zou voor racegames echt een heel nieuwe dimensie toevoegen.
Hahaha kontroller
Grappig maar ga nu maar eerst eens met Half life 3 aan de gang.
He bah wat smerig.
tja .. :p