DICE: Liever 64 spelers online dan 1080p resolutie in Battlefield 4

De multiplayer van Battlefield 4 laat maximaal 64 spelers tegelijk toe. Een bewuste keuze van ontwikkelaar DICE. Zo laat Johan Andersson van DICE weten dat men de 64 spelers online belangrijker vond dan het zorgen voor een 1080p resolutie.

Andersson vertelde dat men de “pc gaming experience” ook naar de consoles wilde brengen. De 64 spelers en een vlotte framerate gaat volgens hem boven de 1080p resolutie:

Yeah, this is sort of a decision for each game team going forward that we work with, but before, getting to having 64 players and getting to 60 FPS was the most important thing because we wanted to bring this PC game experience that you have.

And if you play Battlefield I think you’ll agree that the actual game experience of playing on the 64-player server and everyone is interacting, I mean, and having a great frame rate is actually a significant difference from what we had on the current generation of consoles with only 24 players. This sort of enables more types of gameplay, and that was the most important thing for us.

That sort of set the bar that we need to get there, and we did get there. Sure, we did still have to do a little bit of a compromise on the solution. We’re not running at the full native 1080p; we’re running a little bit lower resolution than that. But I think it was well worth those trade-offs in order to make sure that we can actually have the full sort of PC game experience overall being on there.

And you’re playing the games in a little bit different way. You’re playing with the controller on a TV; you’re not playing on a PC with a monitor. And it’s very low-latency in that way where it’s even more twitchy for example on a PC or a monitor that’s even more sharp. I think it worked out quite well for us, but it’s sort of a decision for each game going forward also like what makes more sense.

Een verstandige keus om niet per se voor 1080p te gaan? Laat het ons weten!

  1.   
    NoFearz's avatar

    Ik weet niet of je de FOV kan aanpassen net zoals bij de pc versie, maar als dat zo is dan maakt het wel degelijk uit.

  2.   
    D_Dog's avatar

    64 spelers is zekers te weten VEEL belangrijk dan in die 1080p resolutie.

  3.   
    morkop006's avatar

    gwn jammer dat de consoles niet krachtig genoeg zijn voor beide :(. Maar voor battlefield is de grootschaligheid wel erg belangrijk. Dus is zeg 64 spelers 🙂

  4.   
    noah81's avatar

    Juiste keuze!
    64 spelers is veeeeeeeel belangrijker 🙂

  5.   
    DGonlag2's avatar

    EA/Dice: ‘Liever een spel zo snel mogelijk uitbrengen dat niet werkt dan release uitstellen voor een complete game’.

  6.   
    Flapjack's avatar

    ”DGonlag2″ schreef, "EA/Dice: ‘Liever een spel zo snel mogelijk uitbrengen dat niet werkt dan release uitstellen voor een complete game’. "

    daar staat EA om bekend… dice wil gewoon een goed product leveren…

  7.   
    See4urSelf's avatar

    Eens 🙂 64 man is super tof, die immense ervaring verdienen console-gamers ook. Die 1080p is misschien wat te hoog gegrepen zo in de early days van de nieuwe console-cycle. EA pushend teveel, DICE belooft te veel.

  8.   
    ObiWanK's avatar

    Hier kan iedereen het toch alleen maar mee eens zijn?

  9.   
    ShadyXL's avatar

    Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens, maar aan de andere kant denk ik dat 1080p (zonder upscaling) tegenwoordig het standaard voor games zou moeten zijn (op consoles). 4K is er al.. waarom nog upscalen naar 1080p? Had gewoon wat krachtigere consoles gemaakt, Sony en Microsoft.

  10.   
    Goldcobra's avatar

    Ook ik ben het hier mee eens. Jammer dat het niet beide kan, maar als je niet met 64 spelers had gekund, had ik waarschijnlijk niet eens een PS4 gekocht

  11.   
    Sa.'s avatar

    ShadyXL schreef, "Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens, maar aan de andere kant denk ik dat 1080p (zonder upscaling) tegenwoordig het standaard voor games zou moeten zijn (op consoles). 4K is er al.. waarom nog upscalen naar 1080p? Had gewoon wat krachtigere consoles gemaakt, Sony en Microsoft."

    Klopt… deels, want de consoles moeten nog steeds met de PC concurreren op het gebied van prijs. Een super krachtige console van €750 is wel goedkoper dan PC maar toch komt het alternatief van PC steeds dichterbij als men in die prijsklasse gaat denken. Ik zelf denk dat we dit keer na 5 jaar alweer onze portomonnee mogen trekken voor de PS5 en de Xbox Two/1080 die dan beide native 1080p makkelijk aankunnen 😉