Nintendo: lage verkoopcijfers Wii U te wijten aan misverstanden, niet aan prijs

Het mag geen geheim heten dat de verkoopcijfers van de Wii U ontzettend tegenvallen. Veel mensen menen dat dit te wijten is aan het relatief hoge prijskaartje van het apparaat, maar daar is Shelly Pearce, marketingbaas bij Nintendo UK, het niet mee eens. Volgens haar wordt de Wii U nog steeds slecht verkocht omdat er zoveel misverstanden over het apparaat zijn.

Volgens Pearce begrijpen veel mensen – met name de moeders – niet dat de Wii U een compleet nieuwe console is:

There was a big misconception at launch about what Wii U is and one of the big messages is to explain to mum that this is a new console and a new controller. In terms of the marketing work we’ve done against dads, there is now a pretty good understanding there. But many mums don’t know what this is. They’re buying what they’re advised to and going into shops, so we are relying a lot on retail to explain that this is a new piece of hardware.
Pearce meent dat de prijs van de Wii U dan ook niet aan de grondslag van het probleem ligt. Daar komt bij dat Nintendo’s console dit najaar stukken goedkoper zal lijken, wanneer hij wordt omringd door de PlayStation 4 en Xbox One:
There was a lot of talk last peak season about whether price was the barrier. We don’t think it is. I think the problem was education and giving them desirable things. This peak, Wii U will be at a slightly lower price than last year and comparatively it will look a little cheaper because of all the other consoles coming out that are more expensive. But value is the important message. Backwards compatibility, the fact that you don’t have to buy more controllers – that for a mum is a very important thing.
Pearce eindigt door te benadrukken dat Nintendo zich zeker niet enkel focust op de moeders die hierboven meermaals aangehaald zijn:
Wii U is very different to these other consoles. Our heartland is with family and kids, but we must not forget core Nintendo fans are a fundamental part of it. Yes, there’s a cross-over with the core fan and those that buy the other consoles, but generally those are quite different audiences. I imagine our marketing activity will look and feel very different.
Zou jij een Wii U kopen wanneer deze goedkoper was? Laat het ons weten in de reacties!

  1.   
    HashtagMcSwag's avatar

    “Our heartland is with family and kids” De gezinnen en kinderen hebben al een Wii en die willen niet per se nieuwste van het nieuwste. Daarom zijn denk ik de verkoopcijfers erg laag.

  2.   
    mmx's avatar

    Ik koop geen Wii U zelfs niet als hij goedkoper word .

  3.   
    WesterW's avatar

    Dat de naam een van de grootste struikelblokken vormt valt te verwachten. Een fout die dan ook niet gemaakt had hoeven worden. Verder: meer games misstaat een console natuurlijk ook niet.