Campaign Call of Duty: Ghosts krijgt grote, open levels

De Call of Duty-games staan er om bekend dat ze spelers volledig bij de hand nemen in een lineair verhaal vol nauwkeurig geplande, scripted events. Call of Duty: Ghosts gaat het volgens Infinity Ward over een andere boeg gooien. Deels althans.

In een gesprek met Eurogamer vertelde community manager Tina Palacios dat men goed heeft gekeken naar eerdere delen, wat die games zo goed maakte en vooral ook wat spelers anders wilden. Met als gevolg dat levels in de campaign van Call of Duty: Ghosts veel meer open en vrij moeten worden dan veel mensen zouden verwachten. Het kan zelfs gebeuren in sommige levels dat je verdwaalt, aldus Palacios:

It was important for the design team to take into account a lot of the feedback we received for our previous projects. We even looked to Call of Duty: Modern Warfare for the pacing. In other games it’s usually 11 across the board. It’s always intense. But for this one we wanted to change the pacing of it.

We also focused on feedback we received in terms of people feeling like they were going down just one corridor. So we wanted to add a variety in terms of the way you felt when you were playing the game. One thing I can tease is you may find yourself in a mission or two where we don’t tell you where to go, where you don’t feel like there’s a pathway to follow, and you sometimes feel completely lost.

Dit alles lijkt erop te wijzen dat Call of Duty met de trend meegaat waarbij shooters steeds meer leunen op vrijheid, open omgevingen en keuzes voor de speler. Uiteraard moeten we nog afwachten hoe het allemaal concreet uitpakt in Ghosts.

Volgens Palacios speelt stealth in Call of Duty: Ghosts een grote rol, zonder dat het opdringerig is. Spelers kunnen er altijd voor kiezen om met lomp geweld een doel te bereiken, maar er zijn straks meerdere missies waarbij stealth uitkomst kan bieden. We wachten in spanning af of men de klasse van All Ghillied Up uit Call of Duty 4 nog eens weet te evenaren…

  1.   
    ShadyXL's avatar

    Het klinkt wel goed. IW heeft me nooit teleurgesteld met de campaigns. Ik hou wel van stealth, maar ik ben benieuwd of ik verdwaald ga raken 😛

  2.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Dus de optie word dan ook gelijk geopend naar meer en verschillende routes, en elk pad dat je kiest gebeurd er weer iets anders zodat er meer replay waarde in de game zit.

    Tenminste dat hoop ik dan althans. 8)

  3.   
    mmx's avatar

    Dit lijkt mij wel wat .Ik koop hem toch wel 🙂