DICE: Battlefield 4 bevat diepste en meest persoonlijke weapon customization ooit

DICE heeft zojuist een nieuwe video vrijgegeven, waarin het toont op welke manieren jij jouw wapen zoal kan aanpassen in Battlefield 4. Met deze video wil de ontwikkelaar bewijzen dat Battlefield 4 “de diepste en meest persoonlijke weapon customization ooit” bevat.

Op de Battlefield Blog laat DICE weten dat Battlefield 4 maar liefst drie keer zoveel accessoires en wapens bevat als de andere titels uit de franchise. Sommige wapens kunnen op maar liefst 240.000 verschillende manieren worden samengesteld, zodat er altijd wel een wapen is dat bij jouw speelstijl past.

Je kunt uiteraard wapens vrijspelen op de oude manier (door te levellen), maar tijdens het spelen kun je ook je eigen schietgerei verzamelen. Veel modi bevatten zogenaamde Battle Pickups, waarbij er op bepaalde plaatsen in de map een uitzonderlijk krachtig wapen te vinden is. Zo zul je bij de torenhoge radarschotel in de Paracel Storm map een sniper aantreffen, wat ervoor zorgt dat jij als engineer ook flexibel van klasse kan wisselen wanneer de situatie hierom vraagt.

Benieuwd hoe het aanpassen van je wapen in Battlefield 4 eruitziet? Check dan onderstaande video.

  1.   
    Cyart's avatar

    allemaal leuk en al, maar weapon balance is belangrijker dan customization

  2.   
    fdennis's avatar

    Ziet er leuk uit alleen jammer dat ik hier mijn favoriete wapen de m14 niet zie:(

  3.   
    Fabianb's avatar

    Wat mij dan weer opvalt, is dat als je een andere accessoire kiest het hele wapen even weg is en daarna weer verschijnt met de gekozen accessoire. Je zou toch verwachten op next-gen dat dat veranderd zonder dat het hele wapen ververst. Als iemand snapt wat ik hiermee bedoel. ๐Ÿ˜ณ

  4.   
    Goldcobra's avatar

    Fabianb schreef, "Wat mij dan weer opvalt, is dat als je een andere accessoire kiest het hele wapen even weg is en daarna weer verschijnt met de gekozen accessoire. Je zou toch verwachten op next-gen dat dat veranderd zonder dat het hele wapen ververst. Als iemand snapt wat ik hiermee bedoel. ๐Ÿ˜ณ "

    Ik snap wat je bedoeld ja. Het zou natuurlijk mooier zijn als daar een soort animatie voor komt, maar ja, het is niet echt iets heel belangrijks (vind ik)

  5.   
    Andrevantoever's avatar

    Nice Nice Nice! ๐Ÿ™‚

  6.   
    DexMax's avatar

    Fabianb schreef, "Wat mij dan weer opvalt, is dat als je een andere accessoire kiest het hele wapen even weg is en daarna weer verschijnt met de gekozen accessoire. Je zou toch verwachten op next-gen dat dat veranderd zonder dat het hele wapen ververst. Als iemand snapt wat ik hiermee bedoel. ๐Ÿ˜ณ "

    Je moet ook niet vergeten dat dit beelden zijn uit de ‘alpha’. Dus veel dingen zijn nog ‘subject to change’ (onderwerp voor verandering, letterlijk vertaald). Zodra de ‘beta’ uit is, kunnen we zien hoe de uiteindelijke game gaat worden.

    Die ‘beta’ komt halverwege oktober.

  7.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Ik hoop niet tรฉ diep, dat was voor mij persoonlijk een groot -punt van de customization in Battlefield 3.

    Ik vond het zeer onoverzichtelijk allemaal in dat menu, en er waren gewoon zoveel custom opties voor je guns en voertuigen dat ik soms te lang bezig was om die ene juiste gun die upgrade te geven, he zelfde gelde met de voertuigen.

    Dus ik wil dat alles meer overzichtelijker word gemaakt en dat het kiezen sneller en makkelijker word.
    Misschien nog een gun zij aan zij vergelijking zodat je weet wat de beste is.
    En ik hoop idd op een soort van… dat je een persoonlijke mapje kan aanmaken om zo je diverse fav te kunnen maken en op te slaan zodat je die maar met een click op de knop kunt kiezen als je nieuwe gear voor dat ene speciale game.

    Want voor elke speelveld heb je weer een andere load out nodig, en wat ook het beste bij dat terrein past natuurlijk. ๐Ÿ˜‰

  8.   
    Sa.'s avatar

    Gamer4Ever-NL schreef, "Ik hoop niet tรฉ diep, dat was voor mij persoonlijk een groot -punt van de customization in Battlefield 3.
    Ik vond het zeer onoverzichtelijk allemaal in dat menu, en er waren gewoon zoveel custom opties voor je guns en voertuigen dat ik soms te lang bezig was om die ene juiste gun die upgrade te geven, he zelfde gelde met de voertuigen.
    Dus ik wil dat alles meer overzichtelijker word gemaakt en dat het kiezen sneller en makkelijker word.
    Misschien nog een gun zij aan zij vergelijking zodat je weet wat de beste is.
    En ik hoop idd op een soort van… dat je een persoonlijke mapje kan aanmaken om zo je diverse fav te kunnen maken en op te slaan zodat je die maar met een click op de knop kunt kiezen als je nieuwe gear voor dat ene speciale game.
    Want voor elke speelveld heb je weer een andere load out nodig, en wat ook het beste bij dat terrein past natuurlijk. ๐Ÿ˜‰ "

    Wat Battlefield 3 onoverzichtelijk maakte is dat je geen lijst met Attachments of iets dergelijks had, je moest door zo’n balkje met 2 pijltjes scrollen. Dat vond ik persoonlijk zeer onoverzichtelijk, maar in dit filmpje lijkt het erop dat we in BF4 een soort van lijstjes gaan krijgen, een stuk overzichtelijker vind ik zelf! ๐Ÿ™‚

  9.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    @sdfl

    Idd dat was hem, ik kon niet precies mijn vinger erop legen waarom het zo onoverzichtelijk was,
    maar je hebt gelijk met al die sub menu’s.

    En om eerlijk te zijn heb ik de video boven niet gezien tot nu dan wanneer ik deze 2e comment aan het typen ben, maar dit is zeker een grote vooruitgang als e ziet hoe je dat allemaal moest doen in Battlefield 3. ๐Ÿ˜ณ

  10.   
    Goldcobra's avatar

    DexMax schreef, "

    ”Fabianb” schreef, "Wat mij dan weer opvalt, is dat als je een andere accessoire kiest het hele wapen even weg is en daarna weer verschijnt met de gekozen accessoire. Je zou toch verwachten op next-gen dat dat veranderd zonder dat het hele wapen ververst. Als iemand snapt wat ik hiermee bedoel. ๐Ÿ˜ณ "

    Je moet ook niet vergeten dat dit beelden zijn uit de ‘alpha’. Dus veel dingen zijn nog ‘subject to change’ (onderwerp voor verandering, letterlijk vertaald). Zodra de ‘beta’ uit is, kunnen we zien hoe de uiteindelijke game gaat worden.
    Die ‘beta’ komt halverwege oktober."

    Begin oktober ๐Ÿ™‚