Star Citizen toont mooiste in-engine beelden ooit

Ontwikkelaar Roberts Space Industries liet de volledige game-industrie eerder deze week op zijn grondvesten schudden met onderstaande trailer van Star Citizen. De video bestaat – als we de ontwikkelaar mogen geloven – volledig uit beelden die real-time gerenderd worden door de engine en dat is bijna te mooi om waar te zijn.

Vooral de ruimteschepen kennen een ongelooflijk oog voor detail en dat weerspiegelt zich in de kosten, zo liet de ontwikkelaar weten. Volgens Roberts kost het maken van één schip zo’n 35.000 tot 150.000 dollar! Voor dat geld kunnen de heren wel een virtueel ruimteschip maken dat bestaat uit zo’n 300.000 polygonen. Ter vergelijking: de huidige AAA-games bevatten voertuigen van 30.000 polygonen.

Benieuwd geworden? Check de trailer hieronder en verbaas je.

  1.   
    conscius's avatar

    “Ter vergelijking: de huidige AAA-games bevatten voertuigen van 30.000 polygonen.”
    Dat klopt helemaal niet… jij hebt het over personages (zoals drake: die heeft er ongeveer 30.000, of kratos…), niet over voertuigen.
    Om een voorbeeld te geven: een auto in GT5 bevat 500.000 polygonen…

  2.   
    Supermanneke's avatar

    conscius schreef, "“Ter vergelijking: de huidige AAA-games bevatten voertuigen van 30.000 polygonen.”
    Dat klopt helemaal niet… jij hebt het over personages (zoals drake: die heeft er ongeveer 30.000, of kratos…), niet over voertuigen.
    Om een voorbeeld te geven: een auto in GT5 bevat 500.000 polygonen…"

    Niet helemaal vergelijkbaar, Star Citizen word een open world MMO. GT focust zich vooral op de auto’s en de rest is maar meh (imo). Ik weet vrijwel zeker dat je op elk moment in Star Citizen in totaal meer polygons in je view distance hebt dan Gran Turismo op één race track.

  3.   
    Flapjack's avatar

    damn voor een open world mmo.. is dit awesome.