De onthulling van Call of Duty: Ghosts kwam als een grote verrassing, want velen hadden verwacht dat Infinity Ward op safe zou spelen en simpelweg Modern Warfare 4 uit zou brengen. Uiteindelijk besloot de studio om een compleet nieuwe setting en verhaallijn uit de grond te stampen, maar die keuze was niet snel gemaakt, zo liet executive producer Mark Rubin weten in een interview.
Volgens Rubin was de keuze om Modern Warfare over te slaan geen moeilijk, maar wel een lang besluit:
Not a hard decision, but a long decision. We don’t get a chance when making a game to think about the next one until we are done actually making that first game. When we finished Modern Warfare 3, we had this big brainstorming session that lasted for weeks. Everybody gets to come up with ideas of what we want to do, not just what game we want to do, but moments in games. We all really knew we wanted to continue making Call of Duty. We could have done something else, but we wanted to make Call of Duty, and we wanted to create a new universe, or a new story at least. We wanted new characters and new experiences.Volgens Rubin zou het het makkelijkst zijn geweest om simpelweg een nieuwe Modern Warfare te maken, maar die keuze was voor de ontwikkelaars niet bevredigend:
The easy thing would have been – as we had finished the arc of Modern Warfare 1, 2 and 3 – to start a new arc within that same universe. That was the first step. But due to a lot of the changes we wanted to make with this new world, it really dictated out that we needed to make something that wasn’t Modern Warfare.Ben jij blij dat Infinity Ward ervoor heeft gekozen om Call of Duty: Ghosts te maken, of had je liever een nieuw Modern Warfare-deel gezien? Laat het ons weten in de reacties hieronder.
Yup gewoon een nieuwe frisse start.
Nieuw verhaal, nieuwe characters.
Gewoon een nieuwe Call of Duty in alle opzichten,
iets waar (non) fans hard om schreeuwen door de jaren heen.
Nieuw verhaal, nieuwe characters, same old engine haha. Niet echt bepaald een frisse start he terwijl dit juist een geweldige moment zou zijn met de komst van de nieuwe consoles.
Ik hoor nu juist dat de nieuwe consoles wel een nieuwe engine krijgt
en de oude een opgepoetste engine.
Dus tja wat is nu waar ??! :/
Volgens mij zei de CEO van Infinity Ward dat het gewoon een opgepoetste versie zouden worden, omdat 2 jaar tijd niet genoeg is voor ze om een nieuwe engine te bouwen.
Ik heb ook begrepen dat het alleen een opgepoetste versie is van de oude engine. Maar ook al hadden ze een nieuwe engine, Battlefield 4 word 10x mooier met wat ik gezien heb 😮
Ik heb ook begrepen dat het alleen een opgepoetste versie is van de oude engine. Maar ook al hadden ze een nieuwe engine, Battlefield 4 word 10x mooier met wat ik gezien heb 😮 [/quote]
Houdt er wel rekening mee dat die gameplay trailer op een pc werd gespeeld met een videokaart van ruim 900 euro. 😉
Houdt er wel rekening mee dat die gameplay trailer op een pc werd gespeeld met een videokaart van ruim 900 euro. ;)[/quote]
En waar denk je dat ze de Ghosts trailer op lieten zien ? Een PS2 ?
En waar denk je dat ze de Ghosts trailer op lieten zien ? Een PS2 ?[/quote]
Dat weet ik niet, ik wil alleen maar zeggen dat Battlefield 4 er vooral ook geniaal uitzag omdat het op een super pc werd gespeeld. Ik vraag me dus af in hoeverre Bf4 op de next-gen consoles véél mooier dan cod ghost zal zijn.
Dat weet ik niet, ik wil alleen maar zeggen dat Battlefield 4 er vooral ook geniaal uitzag omdat het op een super pc werd gespeeld. Ik vraag me dus af in hoeverre Bf4 op de next-gen consoles véél mooier dan cod ghost zal zijn.[/quote]
Klopt eigenlijk kun je ze niet vergelijken tot we pc gameplay hebben gezien van ghosts.