In een uitgelekt persbericht van Sony is naar voren gekomen dat Gran Turismo 6, zoals eerdere geruchten al meldden, nog dit jaar uit zal komen voor de PlayStation 3. Gran Turismo 6 zal alle auto’s en tracks bevatten uit voorganger Gran Turismo 5 en voegt daar onder andere zeven nieuwe racelocaties aan toe.
Eén van de nieuwe tracks is het Silverstone Circuit in Engeland, waar de game vandaag officieel onthuld wordt. Volgens geruchten zouden ook het Northampton circuit en het Mount Panorama circuit in Bathurst in de game zitten. Het totale aantal aan tracks zal uiteindelijk op 77 komen te staan. Uiteraard wordt er ook weer een flink aantal nieuwe auto’s aan de race-simulator toegevoegd, waardoor het totaal aantal bolides in Gran Turismo 6 op de 1200 uit zal komen.
Daarnaast biedt de Real Driving Simulator van Gran Turismo 6, aldus het persbericht, meer authenticiteit. Volgens Kazunori Yamauchi zal de focus daarnaast ook liggen op downloadable content en moet het racespel nog tot lang na de release ondersteund worden door ontwikkelaar Polyphony.
Hopelijk gaan ze iets doen aan die domme AI ze blijven bijna hele tijd in rijdje rijden wat de spanning van de race zelf afhaalt.
Had liefste een gran turismo voor vita gezien en dan een volwaardige game niet zoals bij psp.
1200 wagens, vraag me af hoeveel daarvan dan hd zijn? In GT5 had je amper 200 premium wagens en de rest was allemaal standaard opgepoetste meuk uit voorgaande delen.
Tja ik had hem toch echt Liever voor De ps4 gehad hebben. Een gemiste kans maybe? 😳
Gezien de woorden van Kazunori Yamauchi (zie nieuwsbericht over de officiële aankondiging) lijkt het me zeer aannemelijk dat Gran Turismo 6 ook naar de PlayStation 4 zal komen. 🙂
Dat vraag ik me ook af, want in Gran Turismo 5 hebben ze een half jaar per premium gedaan om te ontwikkelen omdat deze zo gedetailleerd waren.
Als men nu 1200 gedetailleerd premiums auto’s op het scherm weten te toveren, is dit wel een hele grote vooruit gang zeg!