Iwata: Families en kinderen nog steeds erg belangrijk voor Nintendo

Het succes van de Wii was mede te danken aan de doelgroep waar Nintendo zich zo sterk op richtte. De jongere kinderen, huisvrouwen en happy families vielen als een blok voor het gezwiep dat de spelcomputer bood. Met de komst van de Wii U in 2012 verlegde het Japanse bedrijf haar focus en zei het terug te willen keren naar de ‘hardcore gamers’. Dit betekent echter niet dat de ‘casual doelgroep’ vergeten moest worden, integendeel zelfs.

Op een vraag van een aandeelhouder antwoordde Satoru Iwata, vierde president van Nintendo, namelijk dat de families en jonge kinderen nog steeds een belangrijke doelgroep vormen voor Nintendo en dit zal dan ook nooit veranderen. Iwata:

Families and children are some of the most important consumer groups for Nintendo with whom we have been trying to expand the gaming population, and Nintendo has shown and would like to continue to show a strong presence among these groups. Families and children are indeed very important audiences for Nintendo. This policy will never change.

  1.   
    Wurmo 2000's avatar

    Er worden ook niet echt hardcore games uitgebracht op nintendo.

    Een reden waarom ik niets met dat ding heb. 😉