Destiny biedt een doorlopend verhaal in alle spelmodi; werk aan je eigen legende

Ontwikkelaar Bungie heeft met Halo een van de meest iconische helden neergezet, maar in Destiny is het aan jou als speler om je eigen, persoonlijke verhaal te schrijven. Design director Joseph Staten verwacht dat personages in Destiny met spelers mee zullen groeien gedurende de verwachte levensduur van 10 jaar.

Het kiezen van een personage is een belangrijk aspect van de game, maar Bungie doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je je verbonden voelt met je personage. Je personage kan zich op onverwachte manieren ontwikkelen en zaken als bepantsering en wapens worden ook echt iets van jou, terwijl ze naar verloop van tijd ook evolueren. Staten vertelde:

I would say choosing who you want to be in the world is a really important part of the game. First of all, whether you want to be a female robot hunter, or a male awoken Titan. Those choices are really important, but we also want to make sure that, over time, you grow this character in new and unexpected ways, and the armour you find and the weapons you find become a part of you, too, and those evolve as well. It’s our intention that as you continue to evolve your heroic character there are real choices in the world that matter and new things you can find to change who you are.
Destiny kent verder een doorlopende verhaallijn in alle beschikbare spelmodi. Uiteraard zit er wel een verschil in het soort verhaal dat de campaign vertelt en hetgeen je in een competitieve multiplayer beleeft, maar je gaat hoe dan ook met je eigen personage elke keer de strijd aan. Je werkt dus continu aan je eigen legende, zo verklaarde Staten:
The story that evolves out of a competitive multiplayer match is different to the kind of story that we want to tell in a more campaign mode. But the critical thing that’s new – for us at least, and really new for shooters, I believe, and someone correct me if it’s not – is that your character really will go; it will journey through all of these different modes. So the legend that you’re building, you’ll have stuff that you got out of the campaign, you’ll have stuff that you earnt from competitive multiplayer, and it will all be part of this common character that’s you in the world.
Destiny wordt in 2014 verwacht voor de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en de nieuwe console van Microsoft.

  1.   
    Regge's avatar

    lijkt me een awesome game, jmmr dat enkel pc gamer ben:P

  2.   
    cookymonster's avatar

    Regge schreef, "lijkt me een awesome game, jmmr dat enkel pc gamer ben:P"

    +1

    dit lijkt me trouwens een game die echt wel in de smaak zou vallen bij pc-gamers maar ja het is nu eenmaal gebruikelijk in de industrie om sommige platforms totaal te negeren 😡

  3.   
    soldierarjan's avatar

    Ben benieuwd hoe ze dit spel 10 jaar lang interressant gaan houden en het verder ontwikkelen in loop de jaren.