Nvidia helpt paleis naar de filistijnen in nieuwe tech demo

Battlefield-fans blijven onder de indruk van de vernietigbare omgevingen die de Frostbite engine mogelijk maakt. Nvidia gooit daar nu nog een schepje bovenop in een nieuwe tech demo.

In Nvidia’s Real-Time Dynamic Fracture GDC 2013-filmpje is een paleis in Griekse stijl te zien dat in real-time, door middel van een goed gerichte crosshair, wordt afgebroken. Terwijl dit gebeurt, vliegen de brokstukken je letterlijk om de oren. Bekijk de video hieronder.

  1.   
    DGonlag2's avatar

    Ziet er al erg goed uit.

    Alleen lijken de objecten/brokstukken maar weinig massa te hebben, misschien moet dat aangepast worden.

    En er is letterlijk nul komma nul collateral damage. Beetje apart als je destruction physics wil showen.

  2.   
    lassieman's avatar

    Dat wel maar ik vind het er alsnog heel vet uitzien. Als Battlefield 4 nou eens zulke destructie zou hebben, hopelijk besteden ze daar überhaupt nog wat aandacht aan..

  3.   
    Eichmann's avatar

    mag ik dat ook doen?:p

    Ziet er goed uit.

  4.   
    soldierarjan's avatar

    Ziet er goed uit hoe dingen kapot gaan en hoe stof neerdaalt bij de brokstukken.
    Hopelijk kunnen ze dit over 2 jaar heel gemakkelijk in veel games stoppen.

  5.   
    spacebuster1972's avatar

    Ziet er op zich leuke uit maar het valt mij op dat er van boven naar beneden wordt gewerkt. Het zou juist bijzonder zijn dat een gebouw realistisch in stort als er van onder pijlers weg geschoten worden.Misschien heeft dit ook te weinig met de grafische engine te maken en is dit meer een taak van de game ontwikkelaar.