David Cage: Indie-ontwikkelaars moeten voor verandering zorgen in de industrie

In een uitgebreid interview met Gamespot heeft David Cage, hoofd van studio Quantic Dream, over verschillende zaken zijn woordje gedaan. Cage besprak onder meer de volgens hem bestaande problemen in de industrie, een die jaar in jaar uit de zelfde producten uit poept en aan broodnodige verandering toe is.

Volgens hem hoeven gamers die verandering echter niet bij de grote ontwikkelaars te zoeken. Nee, zelfs bij een innovator als Cage, die met onder andere Heavy Rain liet zien waartoe games ook in staat zijn, hoeven gamers geen verandering te verwachten. Volgens de beste man moeten gamers daarvoor naar indie ontwikkelaars kijken.

The answer to the industry’s problems could very well come from the indie space. I know that. Indie game development is exciting, interesting, and risky. Independent game developers are pioneers, and we’re in desperate need of pioneers. When you look at cinema, you can see the same thing; it was really the underground filmmakers that brought about the revolution and broke free of what the big studios were doing. Maybe this is what needs to happen in the games industry.
Volgens hem durven indie ontwikkelaars wel de gewaagde stappen te nemen die zo nodig zijn voor een ‘revolutie’.

Wat denk jij: heeft Cage gelijk en is er inderdaad een probleem dat verholpen dient te worden? Of valt het wel mee, en bevalt de huidige staat van de game industrie je wel?

  1.   
    SuperDre's avatar

    Wat een onzin, indie’s pompen net zoveel hetzelfde uit als de mainstream developers, heb al jaren geen echt origineel spel meer gezien, het is allemaal wel al gedaan in het verleden.. Wil natuurlijk nog niet zeggen dat er geen leuke spellen meer gemaakt worden, maar origineel zijn ze al lang niet meer…

  2.   
    toqeer's avatar

    ze hoeven niet per se daar naar te kijken hoor indiegames vind wat meer te goedkoop en cheap
    vraag me nu wel af wat het verschil is tussen indiegames en gwn normale games die je nu hebt,