‘Indie-ontwikkelaars zouden games moeten ontwikkelen voor PlayStation Vita’

Volgens Brian Provinciano, de ontwikkelaar van indiegame Retro City Rampage, zouden meer indie-ontwikkelaars games moeten ontwikkelen voor de PlayStation Vita. Dit laat Provinciano weten via zijn Twitter-account. Hij trekt deze conclusie nadat is gebleken dat zijn game, Retro City Rampage, meer is verkocht op het PlayStation Network dan op Xbox Live Arcade en dat het spel weer beter verkocht op de PlayStation Vita dan PS3:

Indies should definitely jump onto the PS Vita. RCR’s sold much more on PSN than XBLA and more on PS Vita than even PS3.
Provinciano blijkt in ieder geval niet de enige indie-ontwikkelaar te zijn die besloot zijn game naar de PlayStation Vita te brengen. Zo krijgen ook Frozen Synapse en Hotline Miami ook een release op Sony’s handheld. Daarnaast heeft hij met zijn oproep via Twitter in ieder geval al weer bij een andere ontwikkelaar interesse gewekt. Robert Boyd, werkzaam bij Zeboyd Games en verantwoordelijk voor RPG’s als Breath of Death VII, Cthulhu Saves the World en Penny Arcade’s Rain-Slick 3, toont namelijk al zijn interesse.
Apparently RCR sold better on PSN (especially Vita) than Steam or XBLA. @ShaneWatch we need to talk. 🙂

  1.   
    Daniel Z's avatar

    De Vita leent zich prima voor indiegames, dus zeker geen slechte uitspraak. Hoe meer games, hoe beter, al mogen de grote games ook weer gepusht worden.

  2.   
    houtblok's avatar

    minecraft op ps vita?