Gearbox erkent groot verschil demo en eindproduct Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines is niet de topper geworden waar vele fans op hoopten, zo kon je al lezen in onze review. Overal krijgt de game stevige kritieken te verwerken en veel gamers zijn vooral verbaasd over het zwakke eindproduct. Eerder uitgebrachte demo’s van het spel waren namelijk een stuk indrukwekkender. Lichteffecten zagen er in de demo heel sterk uit, omgevingen zaten vol sfeer, scripted events waren tof… maar in de uiteindelijke game was van dit alles nauwelijks iets terug te vinden.

Check gerust eens onderstaande video, waarin delen uit de demo vergeleken worden met het eindproduct:

De grote baas van Gearbox, Randy Pitchford, heeft gereageerd op de kritieken. Wat hem betreft zijn de kritieken terecht en gaat men onderzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren, zo liet hij op Twitter weten. De vraag is natuurlijk of de buitenwereld hier ooit nog iets van zal horen.

Pitchford rekende ten slotte nog wel af met wat ongegronde geruchten. Zo zouden er volgens sommige mensen nep-accounts zijn gemaakt om positieve berichten de wereld in te slingeren, waar Gearbox dan enthousiast op kon reageren. Ook zou Gearbox geld van het Aliens-project hebben weggehouden ten gunste van de ontwikkeling van Borderlands. Beide geruchten zijn volgens Pitchford onjuist. In het geval van de financiering was het zelfs “false by a LONG SHOT“. Het succes van Borderlands zou juist voor de financiële middelen hebben gezorgd om alle andere projecten te kunnen uitvoeren.

Toch blijft het mysterieuze zaak hoe Aliens: Colonial Marines uiteindelijk tot stand is gekomen…

  1.   
    SN0WIE's avatar

    Dit is echt absurd. Ik was helemaal verkocht door die demo’s, al die licht effecten waren geweldig en daarnaast was ik ook nog een grote alien fan van de film Aliens. Dit spel heeft echt mijn hart gebroken…

  2.   
    Caroldus_Maximus's avatar

    Dat stuk met die turrets moest echt dat Aliens-gevoel terugbrengen. Knallen voor je leven terwijl de hordes xeno’s op je afrennen. In de game kwam die scène helaas niet meer terug 🙁

  3.   
    Jarek's avatar

    Dit zie je toch steeds vaker. Met pro evolution soccer 2013 was de demo ook veel beter dan het eindproduct. Nieuwe manier van marketing?

  4.   
    Caroldus_Maximus's avatar

    Fanta$y schreef, "Dit zie je toch steeds vaker. Met pro evolution soccer 2013 was de demo ook veel beter dan het eindproduct. Nieuwe manier van marketing?"

    Hier bestaat een ander woord voor: misleiding 😡

  5.   
    evita's avatar

    Pitchford heeft niks voor niks binnen de industrie de reputatie een absolute hork te zijn. Jaren geleden wou Ubisoft Gearbox exclusief in dienst nemen, waarop hij tal van projecten is beginnen aannemen van andere uitgevers om hun marktwaarde als ontwikkelaar op te krikken. tja, hoe is dat uitgepakt he? Borderlands was ontegensprekelijk sterk, maar Duke Nukem en Aliens zijn gewoon absolute bagger en van hun succesfranchise Brothers in Arms is al jaren geen spoor meer.

    Nice one Randy

  6.   
    D_Dog's avatar

    Dat ziet er wel heel erg verschillend uit zeg. Geen wonder dat de game zo’n lage cijfers krijgt, er is een to-taal gebrek aan atmosfeer in de final version. (space game… atmosfeer.. woordgrapje 😉 )

  7.   
    cookymonster's avatar

    gewoon geen pre-orders plaatsen en geduldig de reviews afwachten, het gaat op die paar dagen niet aankomen en zo word je niet teleurgesteld en geef je ook geen geld aan afzetters 😉

  8.   
    cookymonster's avatar

    “false bij a LONG SHOT”

    *by 😳

  9.   
    nunen007's avatar

    Ik had het filmpje als eerder gezien, raar dat het slechter is geworden.

  10.   
    Sub-Zeuro's avatar

    Verschil van dag en nacht, ongelofelijk…en o zo jammer.

  11.   
    H4RDSTYLE's avatar

    Wat… een verschil..

    Pure misleiding die demo imo 😮

  12.   
    Neolite's avatar

    Het is gewoon een gigantische schande wat een gedrocht men heeft afgeleverd. De manier waarop men met de licentie is omgesprongen is werkelijk schandalig.