Geen morele keuzes in God of War: Ascension

Na de introductie van de Manticore eerder vandaag is er opnieuw nieuws omtrent God of War: Ascension. De game plaatst Spartaan Kratos in een geheel nieuw licht en laat ook wat meer van zijn menselijke kant zien. Toch hoeven we niet te rekenen op het maken van grote, morele keuzes in de game.

Volgens game director Todd Pappy was het simpelweg geen optie om spelers dergelijke keuzes voor te leggen. Volgens hem zou iedereen toch vooral voor de harde actie kiezen en kun je naast actie nog altijd rekenen op een emotioneel verhaal:

It’s more an emotional story-telling. We want to show Kratos in a little bit of a different light, show a little more of his human side, and that’s what we’ve focused on.

It is a linear adventure, so when you start introducing moral choices – especially with Kratos – fans aren’t going to get those moral choices. They’d smash [enemies] and they’d go away.

Is het een goede keuze geweest om morele keuzes uit de weg te gaan? Of had dat juist interessante dingen omtrent Kratos’ verleden aan het licht kunnen brengen? Over iets meer dan een maand kunnen we in elk geval oordelen hoe goed het eindproduct is geworden.

  1.   
    Hercules's avatar

    alles moet kapot!!

  2.   
    Rijstekorrel's avatar

    Het moet ook blijven hoe het is niet anders maken.

  3.   
    Smannie's avatar

    Blijf trouw aan het originele concept, daar heb je fans door gekregen. Verbeteren is goed, maar niet verbeteren om maar te verbeteren.

    Kratos Smash!

  4.   
    toqeer's avatar

    dit is goed nieuws, ben tog wel benieuwd hoe het verhaal helemaal gaat uitpakken. 🙂

  5.   
    soldierarjan's avatar

    Ben blij dat de keuze er niet een komen ze moeten het verhaal gewoon laten zien zoals hun dat willen daar door ben ik juist fan.