Blizzard verontschuldigt zich over de launch van Diablo III

Iedere day-1 speler van Diablo III zal er last gehad van hebben; de vele foutmeldingen en het feit dat je niet kon inloggen. Blizzard heeft via een statement laten weten dat ze dit zeer serieus nemen en ze wilden dat het anders gegaan was. Lees het volledige statement hier.

Diablo Players:

We’d like to extend a very sincere thank you to everyone who joined the global Diablo III launch celebrations this week, as well as to everyone who was ready to jump into Sanctuary the moment the game went live.

To that end, we’d also like to say that we’ve been humbled by your enthusiasm — and we sincerely regret that your crusade to bring down the Lord of Terror was thwarted not by mobs of demons, but by mortal infrastructure. As many of you are aware, technical issues occurring within hours after the game’s launch led to players experiencing error messages and difficulty logging in. These issues cropped up again last night for the Americas and Europe servers. Despite very aggressive projections, our preparations for the launch of the game did not go far enough.

We’ve been monitoring the game 24/7 and have applied several optimizations to help our systems better weather the global rush. As of late last night, specifically 11:50 PM PDT on May 15, all systems have been online and running relatively smoothly. We’re continuing to monitor performance globally and will be taking further measures as needed to ensure a positive experience for everyone. This includes some maintenance to implement additional improvements for each region.

In order to make sure everything is continuing to run as it should, we’ve decided to move out our target launch for the real-money auction house beyond our original estimated date of May 22. We’ll post further updates on that in the near future.

Aside from the tremendous number of players simultaneously logging in to the game, one of the launch-day service issues was linked to the achievement system. Some players began to notice early on that achievements were either not being earned properly, or not being saved between multiple logins. We’re investigating this issue and will provide a specific update as soon as possible.

We greatly appreciate everyone’s support, and we want to sincerely apologize for the difficulties many of you encountered on day one. Please visit the Battle.net Support site or Support forums for the latest service-related updates or for help in troubleshooting any technical issues you may be having downloading, installing, or while playing the game.

Thank you again for your patience while we reinforce the gates of Sanctuary and further strengthen it for your onslaught.

Respectfully,

Blizzard Entertainment.

Inmiddels kunnen de meeste mensen zonder enig probleem weer inloggen op de Diablo III-servers. Zijn jullie teleurgesteld in de release van de RPG of vergeven jullie Blizzard dit?

  1.   
    Fox's avatar

    Mag ook wel, als je via een private server wel goede service krijgt maar door de officiële niet.

  2.   
    Koen45's avatar

    Stoer hoor met je wiet plantje. Alleen slaat je reactie nergens op.

    Natuurlijk zijn er problemen bij de launch, welke grote game en kleine game heeft dat nou niet. Je kon het al verwachten aan de aantal pre-orders die gecancelt waren, teveel wilden inloggen.

  3.   
    blackname's avatar

    ”Koen45″ schreef, "Stoer hoor met je wiet plantje. Alleen slaat je reactie nergens op.
    Natuurlijk zijn er problemen bij de launch, welke grote game en kleine game heeft dat nou niet. Je kon het al verwachten aan de aantal pre-orders die gecancelt waren, teveel wilden inloggen."

    Stoer hoor met je Pim Fortuyn, maar ik vind het toch slecht je weet dat er zoveel mensen gaan inloggen dan zou je op zn minst ervoor moeten zorgen dat ze het binnen een dag geregeld hebben.

  4.   
    Fox's avatar

    ”Koen45″ schreef, "Stoer hoor met je wiet plantje. Alleen slaat je reactie nergens op.
    Natuurlijk zijn er problemen bij de launch, welke grote game en kleine game heeft dat nou niet. Je kon het al verwachten aan de aantal pre-orders die gecancelt waren, teveel wilden inloggen."

    Meeste grote bedrijven zo als blizzard (vooral blizzard met hun mmo games) hebben echt wel een server om het te handelen. En wat heb jij tegen mij profiel foto?

  5.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Dit is slecht gedaan door Blizzard omdat ze dit ook hadden bij beta de zelfde problemen. Bij launch was het niet soepeler verlopen.

  6.   
    Ika Q's avatar

    blackname schreef, "

    ”Koen45″ schreef, "Stoer hoor met je wiet plantje. Alleen slaat je reactie nergens op.
    Natuurlijk zijn er problemen bij de launch, welke grote game en kleine game heeft dat nou niet. Je kon het al verwachten aan de aantal pre-orders die gecancelt waren, teveel wilden inloggen."

    Stoer hoor met je Pim Fortuyn, maar ik vind het toch slecht je weet dat er zoveel mensen gaan inloggen dan zou je op zn minst ervoor moeten zorgen dat ze het binnen een dag geregeld hebben."

    Games met een grote toestroom aan gamers is het onmogelijk om het binnen 1 dag te fixen, ook al verwachte ze een groot aantal. Dat komt vooral door de online applicaties (battlenet) zelf. EA had hetzelfde met BF3, maar je moet er eenmaal geduld voor hebben.

  7.   
    SuperWario's avatar

    Inderdaad, dit gebeurt wel vaker bij een game. Heel storend vind ik het echter niet, alles wordt toch snel gefixt.

  8.   
    Jarek's avatar

    Ik zie dat de meningen hier verdeeld zijn.
    Maar ik heb toch zo’n idee dat er met de stress-test van Diablo 3 ook veel mensen speelden.
    Het lijkt net of die stress-test voor niks was, Aangezien de launch niet geweldig verliep.

  9.   
    zalazar's avatar

    Wiet vs Pim

    3
    2
    1
    Fight!
    8)

  10.   
    Danielle.k's avatar

    Hooguit 1 dag problemen gehad en voornamelijk in de avond, die ene dag maakte voor mij niks uit.

  11.   
    toqeer's avatar

    ik snao niet wat mensen hier zeuren dat ze moeste wachten voor 1 dag
    ze bieden nog hun exuses aan wat meerdere bedrijven niet doen iedereen maakt fouten

  12.   
    Carcass's avatar

    het gaat altijd bij een grote launch mis. We kunnen dus lijkt me aannemen dat dit verhelpen niet zo makkelijk zal zijn.

  13.   
    Ika Q's avatar

    Ik speel nu Diablo 3 met guest pass en ik heb tot nu toe totaal geen problemen mee gehad. Dus alles is nu denk ik wel verholpen.

  14.   
    thomster013's avatar

    blackname schreef, "

    ”Koen45″ schreef, "Stoer hoor met je wiet plantje. Alleen slaat je reactie nergens op.
    Natuurlijk zijn er problemen bij de launch, welke grote game en kleine game heeft dat nou niet. Je kon het al verwachten aan de aantal pre-orders die gecancelt waren, teveel wilden inloggen."

    Stoer hoor met je Pim Fortuyn, maar ik vind het toch slecht je weet dat er zoveel mensen gaan inloggen dan zou je op zn minst ervoor moeten zorgen dat ze het binnen een dag geregeld hebben."

    Stoer hoor met je Gaming character avatar, (nu hoor ik er ook bij :D) maar als je kijkt naar hoeveel mensen om 12 uur allemaal tegelijkertijd een game willen kopen/downloaden in vergelijking naar kleinere games, zijn er ook wel meer servers, maar ook meer players