Eerste patch PC-versie Alan Wake gepland voor deze week

De survival-horror-game Alan Wake is pas vijf dagen uit voor de PC, maar zal ergens deze week worden voorzien van haar eerste patch. Dit heeft ontwikkelaar Remedy bekendgemaakt. Verspreid over de volgende twee weken zullen twee verschillende patches worden uitgebracht, die elk een hoop problemen oplossen en verbeteringen met zich meebrengen. De patch van deze week is het grootst en voegt onder andere ondersteuning voor resoluties van 640×480 en 800×600 toe. Remedy zal binnenkort ook een derde patch uitbrengen, maar het bedrijf heeft de precieze datum nog niet bekendgemaakt. Volgens Remedy hangt die af van de feedback van spelers.

It hasn’t been evaluated how much work these patches (de updates van patch 3, red.) are, and we continue to prioritise based on feedback.
De volledige lijst van alledrie de patches staat hieronder.
Patch 1: Deze week
– Fix problems of game not moving forward / triggering properly after videos. (Workaround: avoid pressing space or enter when those videos trigger, restarting the chapter helps)
– Nvidia tree flicker – if we manage to catch it. We are doing our best.
– Unofficial support for 640×480 and 800×600 resolution through command line
– Fix that blur occasionally gets re-enabled even if -noblur specified
– Add “rigidcamera” command line option for those who are sensitive to our current mouse/camera controls.
– Add possibility to bind mouse buttons 4 and 5
– Fix that the Developer Video Commentary volume is more sensible
– Fix that Localized cinematic audio volume is not too loud and adjustable
– Fix that going to menus during a cine skips the cinematic when you return to game
– Fix that controller ruble works even without weird workarounds of enabling it with keyboard
– Prevent binding controller keys and thus preventing weird problems
– Real Traditional Chinese translation for added PC strings. Apologies for the current Simplified Chinese in menus.
– Better CPU thread assignment for 3-Core AMD machines (smoother gameplay)

Patch 2: Volgende week
– Fix crashes when using alt-tab during loading
– Solve “File IO Failure” issue when unable to write to My Documents
– Somehow offer Latin-American Localizations through Steam
– Hopefully add a free camera for those who want to explore the world
– We’ll try to get SLI support in but can’t promise that yet…
– Continue sorting out other problems users have been having

Patch 3: Onbekende datum
– Solve Cursor Key / Numpad assignment issues
– Remember camera side preference (tab key)
– Improve Stereoscopic 3D
– Longer grass draw distance option
– “Low Performance Mode” improvements

Alan Wake kwam vorige week uit voor de PC op Steam, ruim twee jaar na zijn broer op de Xbox 360. Vanaf 2 maart zal er ook een fysiek doosje in de winkelschappen liggen.

  1.   
    marklin989's avatar

    vraag me toch af wrm ze dit al niet gezien hadden net voor ze het hebben uitgebracht.
    maja het draait aleen nog maar om winst he

  2.   
    huntedjohan's avatar

    staat beetje in een vreemd verhouding met het bericht van gister. binnen 48 uur uit de kosten, en de volgende dag een waslijst aan patch. is niet zo vreemd om in 48 uur uit de kosten te zijn als je alleen digitaal aanbied en later pas met retail versie kom en in zo korte tijd met een patch kom.

  3.   
    Neolite's avatar

    En dit is nou precies wat ik bedoelde met:” Alan Wake is een matige port”. Er is nog te veel wat men moet doen en de game had gewoon wat later gereleased moeten worden. Zeker als je ziet wat ze er allemaal nog in willen stoppen.

  4.   
    MitchieB's avatar

    ja nu snap ik hoe ze binnen 48 uur uit de kosten kunnen zijn de game was dus gewoon nog niet af en is dus de zoveelste bagger port

  5.   
    Leon 2.0's avatar

    MitchieB schreef, "ja nu snap ik hoe ze binnen 48 uur uit de kosten kunnen zijn de game was dus gewoon nog niet af en is dus de zoveelste bagger port"

    Dat lijkt me wat al te snel geconcludeerd. Remedy heeft echt wel wat tijd in de port gestoken, zeker grafisch is de game toch wel wat beter. Day one patches zijn tegenwoordig dan ook bijna meer regel dan uitzondering.

  6.   
    MitchieB's avatar

    mr.black schreef, "

    ”MitchieB” schreef, "ja nu snap ik hoe ze binnen 48 uur uit de kosten kunnen zijn de game was dus gewoon nog niet af en is dus de zoveelste bagger port"

    Dat lijkt me wat al te snel geconcludeerd. Remedy heeft echt wel wat tijd in de port gestoken, zeker grafisch is de game toch wel wat beter. Day one patches zijn tegenwoordig dan ook bijna meer regel dan uitzondering."

    ja de conclusie is wat snel getrokken maar ik word er zo moe van dat er pas allemaal problemen na de release optreden die de ontwikkelaar niet heeft gevonden stel het dan wat uit om je game goed te kunnen testen op bugs en rare problemen.

  7.   
    ms13694's avatar

    Neolite schreef, "En dit is nou precies wat ik bedoelde met:” Alan Wake is een matige port”. Er is nog te veel wat men moet doen en de game had gewoon wat later gereleased moeten worden. Zeker als je ziet wat ze er allemaal nog in willen stoppen."

    left 4 dead 2 wordt bijna wekelijks gepatchd, vindt je dat dan ook een slecht spel?

  8.   
    Neolite's avatar

    Spreek ik ergens over patches? Ik heb het puur over het feit, dat als ze nog zo veel dingen in de game hadden willen stoppen, dat ik liever gezien had, dat ze de release uitgesteld hadden. Er is in principe niets mis met Day-one patches, echter moeten deze geen dingen bevatten, die de game in eerste instantie al had moeten hebben of goed werkende had moeten hebben.

    Ik krijg een beetje het gevoel dat de game deze behandeling niet had gekregen als de PC versie niet zo’n succes was geweest. Het is in mijn ogen meer van:”Laten we de game aanpassen voor de pc en als het een succes wordt gaan we er meer tijd in steken, door er een fatsoenlijke port van te maken d.m.v patches.”

    Want op grafisch vlak is de game uitstekend geport, het is mooier gemaakt want de Pc kan dit makkelijk hebben. Echter zijn ze op andere vlakken te kort geschoten. 3rd person is heel moeilijk om goed werkende te hebben op de pc, dit is ze in mijn ogen niet echt goed gelukt. En als ik nu zie wat er allemaal nog bij moet… Dit had ook gewoon direct gekund.

  9.   
    huntedjohan's avatar

    ms13694″][quote=”Neolite schreef, "En dit is nou precies wat ik bedoelde met:” Alan Wake is een matige port”. Er is nog te veel wat men moet doen en de game had gewoon wat later gereleased moeten worden. Zeker als je ziet wat ze er allemaal nog in willen stoppen."

    left 4 dead 2 wordt bijna wekelijks gepatchd, vindt je dat dan ook een slecht spel?[/quote]

    gaat er niet om dat het gelijk een slecht spel moet zijn, maar het is natuurlijk beetje tegenstrijdig om eerst te gaan opscheppen dat je spel binnen 48 winstgevend is om dan de dag erop een patch uit tegeven waarmee je het spel completer probeer te maken. komt nu wel heel erg over als dat ze heel erg snel het spel hebben uitgebracht met zo min mogelijk kosten. lekker stoer doen dat het zo snel winstgevend en daarna pas aan de inhoud van het spel gaan sleutelen.