Alan Wake Remastered bevat geen product placement

De spannende cult-klassieker Alan Wake wordt voorzien van een heuse remaster. Uiteraard wordt de game flink opgepoetst en moet alles er nog fraaier en enger uit gaan zien dan het origineel van 11 jaar geleden. Toch worden ook wat elementen juist verwijderd. Om precies te zijn behoorlijk wat product placement.

Hoewel het niet iedereen stoorde of überhaupt was opgevallen, kende de originele Alan Wake game vrij veel product placement. Het pittoreske dorpje Bright Falls was aangekleed met diverse billboards met daarop reclame voor telecomgigant Verizon. Verder was Wake’s bovennatuurlijke zaklamp voorzien van Energizer batterijen, die regelmatig terugkeerden tijdens je avontuur. Op straat kwamen duidelijk wat auto’s van Ford en Lincoln voorbij, terwijl zelfs uitgever Microsoft zonder schaamte wat eigen producten in de game wist te krijgen.

Goed nieuws voor iedereen die een hekel had aan deze verkapte reclame, want Alan Wake Remastered zal geen product placement bevatten. Dit verklaarde een woordvoerder van ontwikkelaar Remedy tegenover de website Screenrant. De reden is simpel: de eerdere deals met de diverse bedrijven zijn verlopen. De bekende merken zal Remedy nu gaan vervangen voor generieke merknamen die binnen het universum van Alan Wake moeten passen.

Alan Wake Remastered bevat zowel de hoofdgame als de twee DLC’s: The Signal en The Writer. Deze vernieuwde versie verschijnt 5 oktober voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en pc (via de Epic Game Store).

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren