The Last of Us zal geen escortmissie zijn

Onlangs vertoonde het internet de eerste in-game screenshots van Naughty Dog’s nieuwe project, The Last of Us. Inmiddels is ook de eerste concrete informatie bekend geworden. Joel en Ellie vertolken de hoofdrolspelers in de survival-game, maar hoewel je een sidekick hebt in The Last of Us, zul je van Ellie geen last moeten hebben.

The developers stress that The Last of Us is not one long escort mission. Although you won’t control Ellie in the game, her AI is one of the team’s primary areas of focus. (..) she always managed to keep up, yet stay out of the way. She didn’t seem to need any babysitting at all.
Het spel wordt namelijk door Naughty Dog absoluut geen escortmissie genoemd, want Ellie is in staat zichzelf te redden, wat vrijwel betekent dat we met Joel zullen spelen. De ontwikkelaar zegt veel aandacht te besteden aan de kunstmatige intelligentie van Ellie, zodat ze gepast in The Last of Us vertoeft.

Website Game Informer kan door middel van een eerste demo bevestigen dat Ellie niet in de weg loopt, doch ze altijd bij je in de buurt blijft. Er zijn immers genoeg games waarbij de sidekick geen meerwaarde heeft, altijd gered moet worden en ook vaak in de weg loopt. In The Last of Us zou dit dus niet het geval zijn.

Combat includes both gunplay and melee attacks. Weapons will break after repeated use, so you’ll have to scavenge around for new items frequently.
Bovendien is de verborgenheid van de plaats waar de game zich afspeelt verdwenen, want de gele brug op een van de screenshots verraadt dat het Pittsburgh, Pennsylvania is. Omtrent gameplay bestaat de actie uit vuurgevechten, mêlee-aanvallen en zodra wapens intensief worden gebruikt, gaan ze stuk. Je zult de post-apocalyptische stad dus moeten verkennen, op zoek naar nieuw materieel voor onder andere wapens.

  1.   
    a-lex's avatar

    De enigste game waar ik een ps3 voor zou aanchaffen

  2.   
    Neolite's avatar

    Ik vindt het toch altijd een risico om side-kicks in een game te stoppen. De ene keer werkt het totaal niet en de andere keer werkt het en dat is het dan ook.

    Zelfs als een uitgever zegt dat ze niet in de weg lopen, gedurende het spel vordert wordt je vaak beter en is er een behoorlijke kans dat je side-kick in de weg gaat lopen. Dit hoeft dus nog niet in het begin van het spel te zijn.