PlayStation weet het mooi te verpakken (of juist niet)

Stel, je koopt wat online via Wish of een andere low-budget webwinkel. Na 36 jaar wachten komt je pakketje aan uit China, helemaal verfomfaaid en naar de kloten. Je denkt “ach, als de inhoud maar oké is”, want je hebt er per slot van rekening drie-en-een-halve euro (incl. verzenden) voor betaald. Je maalt er niet om. Maar wat als dat pakketje je €100 heeft gekost?

Dan baal je wel iets harder, dunkt me. Daarom zijn er ook best wat jongelui die niet zo happy worden van PlayStation Direct, welke verantwoordelijk is voor het leveren van de Firefly Edition van The Last of Us Part 1. Het blijkt namelijk dat de inflatie ook hard in het verpakkingsbudget van PlayStation heeft gehakt. Want een beetje bubbelfolie aan de binnenkant van je envelopje, dat kost toch al gauw een duppie. En dat is toch al gauw… (effe rekenen)… een duizendste van je omzet.

Gelukkig is de service help desk van PlayStation niet de beroerdste en kan men daar dan ook vragen om een nieuwe doos, zoals Ainsley Bowden heeft gedaan. Vragen, niet krijgen, want die hebben ze namelijk geen extra. Wel krijg je misschien een 20% kortingscoupon, te besteden bij je volgende bestelling op PlayStation Direct*, welke misschien better verpakt gaat worden. Het zijn ook zulke gulle mensen bij PlayStation.

*PlayStation geeft geen garantie op de staat van je volgende bestelling

  1.   
    Anoniem-141016333's avatar

    Whaha, heb je net dik gelapt voor een remake van een remaster van een interactieve film uit 2013… zit er een kreukje in je kartonnen extra de luxe virgin version remastered.

  2.   
    Anoniem-654168519's avatar

    Dat ligt dus niet aan Sony, dat ligt aan de bezorgbedrijven, vooral in de USA. Bij best buy bijvoorbeeld worden soms de bluray’s uit de hoesjes verwijderd en in een luchtbellen envelop geduwd.. Ook gaan veel bezorgers ruw om met de paketten. Ze buigen soms de enveloppen waarin de games zitten om om ze in de vakken te proppen. De games worden door Sony geleverd in stevige dozen en de bezorgbedrijven zorgen voor de verdeling en verzending. Daar ligt het probleem, niet bij sony.

  3.   
    tijn80's avatar

    @Anoniem-654168519:
    En die bezorgbedrijven worden zo goedkoop mogelijk ingehuurd door….

  4.   
    Patrick Meurs's avatar

    @Anoniem-654168519: hoe je het ook bekijkt, PlayStation is en blijft verantwoordelijk voor het door hen verkochte product. Als zij de expediteur de opdracht geven om het product goed geïsoleerd te verpakken (en daar uiteraard voor betalen) dan heeft de desbetreffende expediteur zich daaraan te houden. En als ome Sony daar duidelijk in was geweest dan had de vervoerder echt niet op eigen houtje voor goedkope envelopjes gekozen, want dan was dat funest geweest voor toekomstige deals met Sony.

    Ik denk dat Sony toch echt zelf heeft gekozen voor de goedkope verzending, met alle gevolgen van dien.

    Maar goed, ook ik kan het fout hebben.

  5.   
    Rolf31's avatar

    @Patrick Meurs:

    “…want die hebben ze namelijk geen extra.” Broer, wat jij zegt hier met dees woorden samen? 😛 😛 😛

    •   
      Patrick Meurs's avatar

      Jij weet zelluf, broer…

      Oké, ik geef het toe, het verdient niet de Libris literatuur prijs. Maar je moet wat om jezelf een beetje te profileren richting de jeugd. Daarom gebruik ik ook woorden als ‘loesoe’ en ‘weet je’, weet je 😉