Fast Forward 2012: Luigi’s Mansion 2


2012 staat alweer voor de deur en ook het komende jaar belooft fantastisch te worden. Vele nieuwe games kunnen we weer verwachten en net als vorig jaar laten de redacteuren van GamersNET jullie weten waar zij het meeste zin in hebben. December en januari staan dan ook in het teken van de Fast Forwards 2012 en vandaag vertelt Jonah over Luigi’s angstaanjagende vervolg!

Het is zelden dat Mario’s broer een grote rol krijgt, laat staan een eigen game. In 2002 bewees Luigi’s Mansion dat de groen getinte loodgieter ook zijn mannetje kan staan. Na een decennium neemt Luigi wederom een hoofdrol aan en de jacht op spoken wordt voortgezet, ditmaal op de 3DS! Laten we eens kijken wat ons zoal te wachten staat.

Meer diepgang
Luigi’s Mansion 2 borduurt voort op de formule van het origineel en Professor E. Gadd stuurt Luigi nogmaals naar diverse landhuizen. De trouwe Poltergust 5000 keert terug als primair wapen, maar Nintendo belooft de game iets uit te diepen. In tegenstelling tot het origineel moet je de zaklamp, waarmee je geesten kunt verlammen, namelijk eerst opladen. Pas hierna kun je het slachtoffer verlammen en te grazen nemen.

Dit lijkt een vrij simpele verandering, maar er wordt hierdoor een strategische laag toegevoegd aan de gameplay. In een gevecht met meerdere spoken moet je voorzichtiger te werk gaan en nadenken over je acties. Daarnaast zal de game meer georiënteerd zijn op het oplossen van puzzels, kortom, er wordt simpelweg een vleugje diepgang aangebracht.

Wie onze grote vijand zal zijn? Vooralsnog weten we alleen dat King Boo, Luigi’s aartsvijand in het origineel, een terugkeer maakt. Ik hoop dat de game ditmaal een stuk langer is, want Luigi’s Mansion was binnen zes uur al te voltooien. Met nieuwe gameplay-elementen, die vast en zeker zullen komen, is er in elk geval genoeg potentie.

[SCREENSHOTS]
Schrikken maar!
Dit tweede deel blijft natuurlijk een pseudo-horrorgame en in combinatie met de nodige 3D-effecten hoop ik dat Nintendo ons flink laat schrikken! Het 3D-effect kan ijzersterk worden en dat versterkt de ervaring enorm, met name in dit geval. Daarnaast kan Luigi bestuurd worden met de 3DS zelf, dus de immersiefactor is erg hoog. Ik kan in elk geval niet wachten om kamer na kamer af te struinen om alle geheimen te ontdekken en te genieten van sfeervolle omgevingen, muziek die kippenvel aanjaagt en wie weet wat nog meer.

Voorlopige conclusie
Luigi’s Mansion 2 is een onverwacht vervolg, maar meer dan welkom om de 3DS te versterken. Het is sowieso zelden dat de lange loodgieter de hoofdrol krijgt in een game en de charme daarvan is direct te merken. Nintendo belooft iets meer diepgang en daarmee hopelijk ook meer content. De 3DS kan in elk geval een sfeervolle en wellicht enge ervaring afleveren, dus laten we onze onderbroeken alvast voorbereiden!

Luigi’s Mansion 2 verschijnt begin 2012.

  1.   
    toqeer's avatar

    nog nooit deel 1 gespeeld maar diet ziet er wel grappig uit 🙂

  2.   
    TheUltimateZerg's avatar

    1 was echt een meesterlijk en brilliant spel 😀
    Kan niet wachten op 2